Połowa lutego już za nami, a przed nami ważne informacje: od 10 marca wchodzi nowa korekta rozkładu jazdy.
W trakcie trwania nowej korekty nadal będą trwać prace na Warszawie Zachodniej, więc nadal będzie tak, że tylko część pociągów od nas pojedzie średnicą podmiejską, a reszta skończy bieg na stacji Warszawa Wschodnia. Porównując rozkład obecny, tj. od grudnia do marca z korektą marcową, można zauważyć zwiększenie ilości pociągów do centrum w niektórych godzinach.
W szczycie porannym, dla przykładu z Otwocka mieliśmy: 4:29, 4:42, 5:16, 5:29, 6:01, 6:18, 6:27, 7:19, 7:26, 8:19, 8:28. W korekcie marcowej będzie, z Otwocka: 4:21, 4:34, 5:09, 5:20, 5:38, 6:09, 6:20, 7:09, 7:20, 8:09, 8:19.
W szczycie popołudniowym, z Warszawy Śródmieścia mamy: 15:34, 15:58, 16:46, 16:58, 17:46, 17:58, 18:46, 18:58, 19:46, 19:58, W korekcie marcowej, też ze Śródmieścia będziemy mieć: 15:36, 15:48, 16:36, 16:48, 17:36, 17:48, 18:36, 18:48, 19:36, 19:48. Na zielono zaznaczyłem te miejsca, gdzie rozkład się poprawił lub był lepszy, a na czerwono – gdzie wcześniej było gorzej lub będzie gorzej.
Reszta pociągów, poza wymienionymi wyżej, będzie kursować z/do Warszawy Wschodniej. Będzie to oczywiście dalej powodować zwiększone napełnienie innych pociągów, bo pasażerowie z tych skróconych będą się do nich przesiadać.
To jednak nie wszystko. W związku z pracami na tej stacji, zmiany czekają nas w weekendy 16-17.03, 23-24.03, 6-7.04 oraz w tygodniu 3-8.06 br. Co będzie robione w tym czasie?
Warto też spojrzeć, co będzie się działo na innych liniach, wybiegających z Warszawy z uwagi na to, że rozkład jazdy przewiduje długie relacje typu Dęblin – Łowicz Gł lub chociażby Otwock – Pruszków.
Utrudnienia w kierunku Pruszkowa polegać będzie na tym, że:
W kierunku Łowicza utrudnienia polegać będą na tym, że:
Kierunek radomski nie będzie odmienny – utrudnienia związane z modernizacją Warszawy Zachodniej dotkną także tą linię.
Jeśli ktoś ma zamiar po 10.03 wybrać się do np. Sulejówka Miłosnej lub Mińska Mazowieckiego, to niestety linię kolejową nr 2 również dotkną utrudnienia. Jakie to utrudnienia?
Data utworzenia: 20 lutego 2024
Sprawny transport publiczny to w aglomeracji warszawskiej podstawa. Od wielu lat realizowany jest szeroko zakrojony program rozwoju tego transportu, którego transport szynowy jest częścią. Udało się już wiele – sporo linii kolejowych w kolejowym węźle warszawskim zmieniło się na plus, ale nie można spoczywać na laurach. Kluczową dla węzła warszawskiego linią kolejową jest tak zwana linia średnicowa, czyli linia kolejowa, która biegnie przez ścisłe centrum miasta. Modernizacja tej właśnie linii kolejowej jest tematem artykułu.
Tak przynajmniej wynika ze słów wiceprezydenta Warszawy Michała Olszewskiego, który wczoraj ogłosił, że miasto doszło do porozumienia z kolejarzami.
Przekazuję świeżutką informację, o której dowiedziałem się dzisiaj, podczas przeglądania portalu Facebook. Okazuje się, że w związku z trwającą przebudową Warszawy Zachodniej, w ciągu 3 najbliższych weekendów, tj. 13-14 stycznia, 20-21 stycznia oraz 27-28 stycznia, czekają nas zmiany w kursowaniu pociągów. Zapraszam na pierwszy w nowym, 2024 r. artykuł.
Chcesz otrzymywać od nas najnowsze wiadomości bezpośrednio na Twoją skrzynke mailową?