Info o gazecie

Reklama i ogłoszenia

Kontakt

Twórz z nami

Biały dym nad tematem modernizacji odcinka Warszawa Anin – Otwock!

Szanowni Czytelnicy raczą mi wybaczyć, że w tytule tego artykułu jawnie nawiązałem do konklawe, ale jest się z czego cieszyć – po długim okresie procesu przetargowego w PKP PLK na modernizację odcinka Warszawa Anin – Otwock, wydłużonym przez okres pomiędzy otwarciem ofert, a finalnym wyborem wykonawcy, nareszcie udało się wybrać tego wykonawcę! 

Redakcja
526 wyświetleń
Samorząd
10 czerwca 2025
Biały dym nad tematem modernizacji odcinka Warszawa Anin – Otwock!
fot. Adrian Grycuk/CC BY-SA 3.0-pl/Wikimedia Commons

Z informacji, które podaje „Kolejowy Portal.pl”* wynika, że wybrano konsorcjum w składzie: TRAKCJA S.A, Intop S.A, INTOP Warszawa Sp. z.o.o. Konsorcjum to zaproponowało kwotę 1 581 010 648,12 zł brutto.  

Przypomnę, że zakres prac, które wykona w/w konsorcjum, obejmuje: 

  • Modernizację całości infrastruktury liniowej na odcinku Warszawa Anin – Otwock, tj. tory, perony, sieć trakcyjną, urządzenia srk, wiaty i poczekalnie na peronach, wraz z zabudową na nich Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (SDIP),  
  • budowę dodatkowych torów dalekobieżnych, 
  • Zbudowanie bezpiecznych, podziemnych przejść podziemnych, wraz z monitoringiem, w zamian za dotychczasowe przejścia w poziomie szyn, w lokalizacjach uzgodnionych z lokalnymi samorządami, 
  • Budowę tuneli w zamian za likwidowane przejazdy kolejowe w Falenicy, Radości, Józefowie, wraz z budowanym wiaduktem na granicy Warszawy i Józefowa; tunele te będą też dostosowane do stworzenia węzłów przesiadkowych dla komunikacji miejskiej, która pełni rolę dowozowo – odwozową dla mieszkańców, 
  • Przebudowę mostu na rzece Świder dla dostosowania go do ruchu po 4 torach,  
  • Zabudowę ekranów akustycznych, wraz z roślinnością. 

Dla dodatkowej wygody mieszkańców, już w ramach działań samorządów lokalnych, będzie możliwa: 

  • Zabudowa parkingów w nowych lokalizacjach (w miejscach, gdzie PKP PLK wybuduje zbiorniki odwodnieniowe, na mocy stosownej umowy z PKP PLK) 
  • Zabudowa także stacji rowerów miejskich (to zadeklarowała Dzielnica Wawer); jednocześnie wspomniano o procesie budowy ścieżek rowerowych, których brakuje. Będzie to okazja do stworzenia alternatywy dojazdowej dla mieszkańców – nie tylko na czas modernizacji 

Wartym wspomnienia jest to, że Burmistrz Jeziorski, reprezentując Dzielnicę Wawer, zadeklarował pełną gotowość do współpracy z faktycznym wykonawcą. Wyraził też pełne poparcie dla tej inwestycji. 

Wykonawca wybrany, co dalej? 

Z informacji, jakie uzyskałem na ostatniej Komisji Inwestycyjnej Dzielnicy Wawer (28.05 br) wynika, że po wyborze wykonawcy, kolejne kroki są następujące: 

  1. Teraz zaczyna się czas na ewentualne odwołania od decyzji do Krajowej Izby Odwoławczej – ciała, które powstało, aby badać prawidłowość przeprowadzania przetargów. 
  2. PKP PLK szacuje, że odwołania od decyzji o wyborze wykonawcy są bardziej niż pewne, ale jednocześnie zaznacza, że ma nadzieję, iż nie wpłynie to na harmonogram, w związku z tym prace powinny rozpocząć się we wrześniu.  
  3. Kiedy plac budowy zostanie przekazany wykonawcy, pierwszą rzeczą będzie opracowanie tymczasowej organizacji ruchu. W związku z tym na pewno będą jeszcze spotkania wykonawcy z mieszkańcami.  
  4. W kolejnych fazach wykonawca ma za zadanie tak prowadzić prace, aby zachować przejezdność ruchu po jednej stronie torów oraz po jednym z torów kolejowych. Dotyczy to etapu od marca 2026, kiedy zacznie się budowa obiektów inżynieryjnych. Dla przejezdności ruchu będą zastosowane przejazdy tymczasowe (na wysokości Falenicy i Radości), będzie też komunikacja zastępcza, ale to będzie jeszcze osobny temat. 
  5. Tak samo osobnym tematem będzie rozkład jazdy samych pociągów – bo wg stanu na 28.05 wynika, że proces konstrukcji rozkładu jazdy dla newralgicznego okresu od marca 2026 nadal trwa – bo trwają konsultacje z przewoźnikami (Koleje Mazowieckie, SKM Warszawa, PKP IC).  
  6. Po wybraniu wykonawcy faktycznych robót, w trakcie pozostaje też przetarg na „promocję”, w skład której wchodzi także wykonanie wizualizacji modernizacyjnej – po wykonaniu prac. Niestety na ostatnim posiedzeniu Komisji Inwestycyjnej zabrakło czasu na doprecyzowanie tej kwestii. 

Czekamy na dalszy rozwój tematu. Na pewno o wszystkich ważnych kwestiach będzie solidna informacja – jak dotychczas. 

https://kolejowyportal.pl/wybrano-wykonawce-modernizacji-odcinka-warszawa-wawer-otwock/ 

Data utworzenia: 10 czerwca 2025

zobacz również

Czytaj więcej

Kolejowy poniedziałek informacyjny
Warto poczytać
14 kwietnia 2025

Kolejowy poniedziałek informacyjny

Kamil Oroń
1607 wyświetleń

Poniedziałek 14 kwietnia rozpoczął się od oficjalnych informacji od PKP PLK.

Najsłodszy turniej na świecie już za nami :)
Sport
14 kwietnia 2025

Najsłodszy turniej na świecie już za nami :)

Magda Szmyd
532 wyświetleń

W pierwszą niedzielę kwietnia prawie 40 dzieci pojawiło się na kortach Breaku, żeby zagrać w amatorskim turnieju tenisowym o Puchar Piekarni Cukierni GRZYBKI. To było piękne tenisowe święto.

Kotłownia w Rembertowie ma stać się spalarnią śmieci
Warto poczytać
24 marca 2025

Kotłownia w Rembertowie ma stać się spalarnią śmieci

Redakcja
1683 wyświetleń

Tydzień temu właściciele kotłowni przy rembertowskiej ul. Pontonierów spotkali się z mieszkańcami i radnymi Dzielnicy, by przedstawić im wstępne plany modernizacji. To szeroko zakrojony projekt: w założeniu m.in. poprawi jakość powietrza w dzielnicy.

Newsletter

Chcesz otrzymywać od nas najnowsze wiadomości bezpośrednio na Twoją skrzynke mailową?

© 2011 - 2025 Wiadomości Sąsiedzkie. All rights reserved.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

więcej Zgoda