Już niedługo, bo w niedzielę 15 grudnia, wchodzi w życie nowy Roczny Rozkład Jazdy Pociągów. Tradycyjnie ten rozkład jest podzielony na tak zwane korekty, czyli mniejsze okresy obowiązywania, wymuszone kolejnymi etapami prac inwestycyjnych. Pierwsza korekta Rocznego Rozkładu Jazdy Pociągów 2024/2025 trwać będzie do 8 marca przyszłego roku. Czego możemy się spodziewać w tym okresie? Poniżej garść informacji.
1. W związku z zakończeniem prac inwestycyjnych na Warszawie Zachodniej, przestaje obowiązywać wzajemne honorowanie biletów Warszawskiego Transportu Publicznego w pociągach Kolei Mazowieckich. Wracamy do systemu, który był pierwotnie, czyli w pociągach Kolei Mazowieckich honorowane są wyłącznie bilety Warszawskiego Transportu Publicznego od dobowego wzwyż. Szczegóły „Wspólnego Biletu ZTM – KM – WKD” przedstawiam, dla przypomnienia pod tym linkiem: https://www.wtp.waw.pl/integracje/wspolny-bilet-ztm-km-wkd/
2. Wraz z zakończeniem honorowania, o którym mówiłem w pkt. 1, traci moc również honorowanie biletów WTP w pociągach PKP IC. Dzięki niemu, mogliśmy na podstawie Karty Miejskiej lub biletu jednorazowego WTP, jechać pociągiem PKP IC na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Centralna/Warszawa Śródmieście - Warszawa Zachodnia.
3. Koniec wzajemnego honorowania biletów KM – WTP to coś, czego mi osobiście jest szkoda. Przez bodajże 4 letni okres prac na Warszawie Zachodniej mieliśmy domknięcie tego, co było bolączką oferty „Wspólny Bilet ZTM – KM – WKD” – czyli brak pełnego honorowania biletów WTP. Dzięki modernizacyjnemu honorowaniu mogliśmy jeździć na wszystkich biletach z oferty WTP, nie tylko od dobowego wzwyż. Zakończenie honorowania boli, tym bardziej, że uderzy w nas podwyżka cen biletów, jaka niewątpliwie była w związku z zakończeniem oferty specjalnej „Warszawa Zachodnia – Otwock – Warszawa Zachodnia”. Dla przypomnienia – była to oferta, która uprawniała do zakupu biletów na w/w odcinku, z każdej stacji i przystanku osobowego, za niecałe 5 zł. Po zakończeniu oferty zakup biletów odbywa się „z kilometrów”. Do niedawna, w cenie biletu KM w przykładowej relacji Józefów – Warszawa Śródmieście (13,60 zł) mieliśmy, w zaokrągleniu, bilet tam i z powrotem WTP na dwie strefy lub dwa przejazdy tam i z powrotem, na dwie strefy. Mówi się trudno - może wróci to wzajemne honorowanie przy okazji rozpoczęcia prac na naszej linii lub na Warszawie Wschodniej.
4. Jeśli chodzi o kursowanie pociągów Kolei Mazowieckich i SKM Warszawa na naszej linii, to nie należy spodziewać się rewolucji rozkładowej – różnice są w końcówkach minutowych. W szczycie porannym zaplanowano dwie pary pociągów w relacji do/z stacji Warszawa Falenica, mające na celu zapewnienie lepszego dojazdu do centrum Warszawy. Godziny tych pociągów są następujące:
a) 19500 (Warszawa Zachodnia - Warszawa Śródmieście 6:11 - Warszawa Falenica 6:42) ->
93592/3 (Warszawa Falenica 7:01 - Warszawa Śródmieście 7:32 - Skierniewice),
b) 93500/1 (Łowicz Gł - Warszawa Śródmieście 7:15 - Warszawa Falenica 7:47) ->
91500 (Warszawa Falenica 8:01 - Warszawa Śródmieście 8:32 - Warszawa Zachodnia).
Powyżej pokazałem godziny przyjazdu i odjazdu tych pociągów, strzałka oznacza, że po przyjeździe do Warszawy Falenicy maszynista zmienia kierunek jazdy i wraca drugim pociągiem z pary.
Poza w/w pociągami w relacji skróconej, reszta nie ulega zmianom – jedynie zmieniają się końcówki minutowe. Z analizy wynika, że pociągi KM i SKM Warszawa, w przykładowej relacji Otwock – Warszawa Śródmieście, kursować będą, w szczycie porannym, z częstotliwością od około 8 min do ok 20 min. Wynika to nie tylko z „zabrania” dwóch par pociągów KM z odcinka Otwock – Warszawa Zachodnia, ale także kursujących po tych samych torach pociągach PKP IC.
W szczycie popołudniowym pociągi kursować będą z częstotliwością od ok 12 do ok 15 min – i tu znów – kwestia kursujących po tych samych torach pociągach PKP IC.
5. Wspomniałem o pociągach PKP IC. Mimo, że dla mieszkańców warszawskiego Wawra, skorzystanie z tych pociągów wiąże się z dojazdem albo do Otwocka, albo do Warszawy Wschodniej – to czysto informacyjnie zamieszczam listę. Więcej pociągów – większa dostępność komunikacyjna. Na liście tej umieściłem nazwy stacji ze znakiem „/” – oznacza to, że ten pociąg zatrzymuje się na stacjach wymienionych w nawiasie, aby pokazać, że mamy naprawdę ciekawą ofertę komunikacji kolejowej, że z Otwocka możemy wygodnie dojechać w wiele miejsc w Polsce.
Warszawa Wschodnia - Lublin Gł:
Lublin Gł – Warszawa Wschodnia:
Data utworzenia: 7 grudnia 2024
16 września w Urzędzie Dzielnicy Wawer odbyło się posiedzenie Komisji Inwestycyjnej, w której głównym punktem był temat modernizacji linii kolejowej nr 7. W posiedzeniu uczestniczyli przedstawiciele PKP PLK w osobach p. Katarzyny Kościk – kierowniczki projektu oraz pana Marcina Demidziuka – dyrektora projektu. Posiedzenie odbyło się przy dosyć licznym współudziale mieszkańców w liczbie około 11 osób - wliczając mnie.
20 fantastycznych zawodniczek wzięło udział w singlowym turnieju Top PZT Tour ULA Cup w ramach Grand Prix Mazowsza, który odbył się 27 października na kortach Klubu Tenisowego Break w Marysinie.
Chcesz otrzymywać od nas najnowsze wiadomości bezpośrednio na Twoją skrzynke mailową?