Info o gazecie

Reklama i ogłoszenia

Kontakt

Twórz z nami

Obsługa taborowa pociągów w okresie 10.12.2023 – 23.12/31.12.2023/9.03.2024

Szanowni Czytelnicy, w dniu rozpoczęcia nowego, rocznego rozkładu jazdy, przekazuje Wam zestawienie taborowe pociągów Kolei Mazowieckich i SKM Warszawa. Daty jakie podałem w tytule wynikają z tego, że zestawienie taborowe, jakie jest dostępne na stronie Kolei Mazowieckich jest na razie tylko do końca tego roku.

Kamil Oroń
937 wyświetleń
Warto poczytać
15 grudnia 2023
Obsługa taborowa pociągów w okresie 10.12.2023 – 23.12/31.12.2023/9.03.2024

Obsługa taborowa pociągów w okresie 10.12.2023 – 23.12/31.12.2023/9.03.2024

Szanowni Czytelnicy, w dniu rozpoczęcia nowego, rocznego rozkładu jazdy, przekazuje Wam zestawienie taborowe pociągów Kolei Mazowieckich i SKM Warszawa. Daty jakie podałem w tytule wynikają z tego, że zestawienie taborowe, jakie jest dostępne na stronie Kolei Mazowieckich jest na razie tylko do końca tego roku.

Tab.1 Pociągi SKM Warszawa

Stacja początkowa

 

Pojazd

 

 

 

 

 

 

 

 

Otwock, stacja końcowa Warszawa Wschodnia

4:50

 

 

 

 

 

 

 

 

1x 35WE

 

5:48

6:49

7:50

8:50

9:48

10:48

11:49

12:48

13:49

14:48

15:49

16:49

17:48

18:49

19:52

20:49

21:47

22:33 (włącznie z 9.03)

23:08 (oprócz 9.03)

Otwock, stacja końcowa Pruszków

4:29

2x 45WEa (D), 1x 35WE (C)

5:29

2x 19WE (D), 1x 35WE (C)

6:27

1x 35WE

7:26

2x 45WEa (D), 1x 35WE (C)

8:28

2x 45WEa (D), 1x 35WE (C)

9:28

2x 19WE (D), 1x 35WE (C)

10:29

1x 35WE

11:29

2x 45WEa (D), 1x 35WE (C)

12:29

2x 45WEa (D), 1x 35WE (C)

13:28

2x 19WE (D), 1x 35WE (C)

14:29

1x 35WE

15:29

2x 45WEa (D), 1x 35WE (C)

16:29

2x 45WEa (D), 1x 35WE (C)

17:28

2x 19WE (D), 1x 35WE (C)

18:29

1x 35WE

19:29

2x 45WEa (D), 1x 35WE (C)

20:29

2x 45WEa (D), 1x 35WE (C)

21:15

2x 19WE (D), 1x 35WE (C)

Warszawa Wschodnia, stacja końcowa Pruszków

4:11

2x 45WEa (D), 1x 35WE (C)

Warszawa Główna, st. k Pruszk.

 

 

 

 

 

 

 

Warszawa Główna, stacja końcowa Pruszków

4:48

1x 35WE

5:46

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1x 35WE

6:47

7:42 (tylko 13 - 18.03)

7:59 (oprócz 13 - 18.03)

8:47

9:47

10:48

11:47

12:47

14:01

14:47

15:54

16:48

17:47

18:44

20:47

21:42

22:37

23:01 (17.12, 26.12, 1.01 oraz w piątki i niedziele stycznia)

 

 

 

 

 

 

 

Warszawa Wschodnia, stacja końcowa Otwock

5:38

 

 

 

 

 

 

 

1x 35WE

6:37

7:38

8:38

9:39

10:37 (do 30.12)

10:45 (od 31.12)

11:37 (do 30.12)

11:45 (od 31.12)

12:38

13:37

14:38

15:37 (do 30.12)

16:36

17:37

18:37

19:37

20:40

21:37

23:04

 

 

 

 

 

Pruszków, stacja końcowa Warszawa Główna

 

 

 

 

 

Pruszków, stacja końcowa Warszawa Główna

5:04

1x 35WE

5:34

2x 45WEa (D), 1x 35WE (C)

5:56 (tylko 11 - 23. 12)

 

 

 

1x 35WE

5:58 (oprócz 11 – 23.12)

7:01

7:58

9:02

9:59

10:57

11:54

13:01

 

 

 

 

 

1x 35WE

14:00

14:57

15:59

17:01

18:00

18:58

19:59

20:50

21:59

22:33

 

 

 

 

 

 

 

Pruszków, stacja końcowa Otwock

4:34

1x 35WE

5:34

2x 45WEa (D), 1x 35WE (C)

6:33

2x 45WEa (D), 1x 35WE (C)

7:31

2x 19WE (D), 1x 35WE (C)

8:33

1x 35WE

9:33

2x 45WEa (D), 1x 35WE (C)

10:33

2x 45WEa (D), 1x 35WE (C)

11:33

2x 19WE (D), 1x 35WE (C)

12:33

1x 35WE

13:33

2x 45WEa (D), 1x 35WE (C)

14:33

2x 45WEa (D), 1x 35WE (C)

15:33

2x 19WE (D), 1x 35WE (C)

16:33

1x 35WE

17:33

2x 45WEa (D), 1x 35WE (C)

18:33

2x 45WEa (D), 1x 35WE (C)

19:33

2x 19WE (D), 1x 35WE (C)

20:33

1x 35WE

21:33

2x 45WEa (D), 1x 35WE (C)

 

Legenda:

(D) – dni robocze, tj. kursuje od poniedziałku do piątku oprócz świąt,

(C) – soboty, niedziele i święta.

 

 

Pociągi Kolei Mazowieckich

Stacja początkowa

Godzina odjazdu ze stacji początkowej

Pojazd

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dęblin, kierunek Warszawa Zachodnia oraz dalej

3:26

2x 45WE (10, 17.12)

3:29

2x 45WE (16, 23.12)

4:03

2x EN57AL (10 – 23.12, C)

4:49

2x EN57AKM v1 (11 - 22.12 D)

5:03

2x EN57 AKM v1 (10 – 23.12 C)

5:21

2x 45WE (11 – 22.12 D)

6:08

2x EN57AKM v1 (10 -23.12)

6:57

2x EN57AKM v1 (10 -23.12 C)

7:08

2x EN57AKM v1 (11 – 22.12 D)

8:58

1x 45WE (10 -23.12 C)

9:06

2x EN57AKM v1 (11 – 22.12 D)

10:59

2x EN57AL (10, 17.12)

11:08

2x EN57AKM v1

(11 -16, 18-23.12)

12:59

2x EN57AKM v1 (10, 17.12)

 

13:08

2x 45WE (11 – 22.12 D)

2x EN57AKM v1 (16, 23.12)

14:59

2x 45WE (10, 17.12)

15:08

2x EN57AKM v1 (11- 22.12 D)

2x 45WE (16, 23.12)

15:59

1x 45WE (10 -23.12 C)

16:08

2x EN57AKM v1 (11 – 22.12 D)

17:07

2x EN57AKM v1

(11-22, 16, 23.12)

17:15

2x EN57AKM v1 (10, 17.12)

18:08

2x EN57AKM v1 (11 – 22.12 D)

18:59

2x EN57AKM v1 (10 -23.12 C)

19:08

2x EN57AKM v1 (11 – 22.12 D)

Dęblin, stacja końcowa Warszawa Centralna

21:04

2x 45WE

(11-16, 10-17.12, 18-23.12)

 

 

Otwock, stacja końcowa Warszawa Wschodnia

8:09

2x ER160 (11 -22.12 D)

9:59

2x 45WE (11 – 22.12 D)

12:59

2x EN57AKM v1 (11- 22.12 D)

13:57

2x EN57AKM v1 (11- 22.12 D)

14:58

2x ER160 (11 -22.12 D)

21:00

2x ER160 (11 -22.12 D)

Otwock, kierunek Warszawa Zachodnia i dalej

11:02

2x ER160 (11 -22.12 D)

12:06

2x EN57AKM v1 (11- 22.12 D)

Pilawa, kierunek Warszawa Zachodnia i dalej

8:48

2x 45WE (10, 17.12)

8:51

2x 45WE (16, 23.12)

2x EN57 AKM v1 (11 -22.12 D)

 

 

Pilawa kierunek Warszawa Zachodnia i dalej

10:49

1x 45WE (10 -23.12 C)

10:51

2x EN57AKM v1 (11 -22.12 D)

12:48

2x EN57AKM v1 (10 -23.12 D)

12:51

2x EN57AKM v1 (11 – 22.12 D)

14:48

1x 45WE (10 -23.12 C)

14:50

2x EN57AKM v1 (11 -22.12 D)

18:49

2x EN57AL (10 -17.12)

18:52

2x EN57AKM v1 (16 – 23.12)

20:59

2x EN57AKM v1 (11 -22.12 D)

 

Pilawa, stacja końcowa Warszawa Wschodnia

7:06

2x 45WE (11 – 22.12 D)

17:30

2x 45WE (11 – 22.12 D)

18:07

2x EN57AKM v1 (11 – 22.12 D)

Sobolew, kierunek Warszawa Zachodnia i dalej

5:27

2x EN57AL (11 – 22.12)

Sobolew, stacja końcowa Warszawa Wschodnia

5:43

2x EN57AL (16,23.12, 10,17.12)

Sochaczew, stacja końcowa Dęblin

4:33

2x EN57AKM v1 (11 – 22.12 D)

5:46

2x EN57AKM v1 (11 – 22.12 D)

Sochaczew, stacja końcowa Otwock

9:09

2x EN57AKM v1 (11 – 22.12 D)

11:13

2x EN57AKM v1 (11 – 22.12 D)

Sochaczew, stacja końcowa Celestynów

13:00

2x ER160 (11 – 22.12 D)

Warszawa Centralna, stacja końcowa Pilawa

0:46

2x 45WE (11 -16, 18 -23.12)

Warszawa Centralna, stacja końcowa Pilawa

23:33

2x 45WE (10 -17.12)

 

 

 

 

 

Warszawa Wschodnia, kierunek Otwock i dalej

3:53

2x ER160 (11 -22.12 D)

6:24

2x ER160 (11 -22.12 D)

7:12

2x ER160 (11 -22.12 D)

7:21

2x EN57AKM v1 (11 – 22.12 D)

8:20

2x 45WE (11 – 22.12 D)

9:20

2x ER160 (11 -22.12 D)

11:12

2x EN57AKM v1 (11 – 22.12 D)

13:10

2x ER160 (11 -22.12 D)

15:02

2x ER160 (11 -22.12 D)

15:14

2x 45WE (11 -22.12 C)

16:00

2x ER160 (11 -22.12 D)

16:08

2x ER160 (10, 17.12)

2x EN57AKM v1 (11 -22.12 D)

18:24

2x ER160 (10 -23.12 C)

19:22

2x ER160 (11 -22.12 D)

 

 

 

 

Warszawa Zachodnia, kierunek Otwock i dalej

4:11

2x EN57AKM v1 (11 – 22.12 D)

2x EN57AKM v1 (10 -23.12 C)

5:25

1x 45WE (10 -23.12 C)

7:37

2x 45WE (11 – 22.12 D)

2x EN57AKM v1 (16, 23.12)

8:37

1x 45WE (10 -23.12 C)

16:37

2x 45WE (11 – 22.12 D)

20:37

2x 45WE (11 – 22.12 D)

20:37

2x EN57AKM v1 (10, 17.12)

21:25

2x EN57AL (10 -23.12)

 

D – dni robocze

C – soboty, niedziele i święta.

Dla pasażerów, którzy nie kojarzą poszczególnych pojazdów, o których mowa w tabeli wrzucam swojego rodzaju „ściągę". Na początku pojazdy Kolei Mazowieckich:

 

EN57AKM v1:

 

EN57AKM v1, czyli najprawdopodobniej chodzi o te pojazdy – EN57AKM. EN57AKM to modernizacja klasycznego trójczłonowego EN57, wykonana w latach 2009 -2012 w zakładach ZNTK Mińsk Maz (dziś filia zakładów PESA Bydgoszcz) oraz „Newag” Nowy Sącz.

Modernizacja, dla pasażera, objęła:

  • zmianę czoła pojazdu,

  • nowy wygląd przestrzeni pasażerskiej,

  • monitoring,

  • drzwi przesuwne,

  • system informacji pasażerskiej – wyświetlacze czołowe z informacją o nazwie stacji docelowej wraz z systemem informacji wewnątrz,

  • system indywidualnego otwierania drzwi,

  • zmianę gamy dźwięków, które słyszymy podczas jazdy.

 

Niestety mści się to, że w miejsce klasycznych okien, otwieranych „do dołu”, znanych z EN57, zastosowano lufciki, przy jednoczesnym braku zamontowania klimatyzacji. Na szczęście problem występuje tylko latem. Co ciekawe, w bliźniaczo podobnej modernizacji, wykonanej w pojazdach EN57 należących do SKM Trójmiasto, nie zastosowano klimatyzacji, ale też zostawiono klasyczne okna.

Wspomniałem o „zmianie gamy dźwięków, które słyszymy podczas jazdy” – mam tu na myśli tak podstawową kwestię, że nie usłyszymy już klasycznego „beeee”, „psss”, „łup”, jakie pamiętamy z klasycznego EN57, czyli dźwięku ostrzegawczego, podawany przez maszynistę po sygnale odjazdu od kierownika pociągu, a przed zamknięciem drzwi, dźwięku zamykanych drzwi, potem szarpnięcia składem, zamykania służbowych drzwi przez kierownika pociągu (słyszalnych chyba tylko na początku składu), czy charakterystycznego pomruku silników trakcyjnych. Tutaj mamy komfort termiczny w zimę, tj indywidualny system otwierania drzwi, co daje korzyść w postaci mniejszych strat ciepła podczas postoju składu przy peronie (w klasycznym EN57 maszynista otwierał i zamykał centralnie wszystkie drzwi w całym składzie, tu maszynista daje zezwolenie na otwarcie poprzez naciśnięcie przełącznika na pulpicie, a po sygnale do odjazdu wyłącza to zezwolenie, a ewentualne otwarte drzwi się zamykają). Oczywiście podczas jazdy usłyszymy jeszcze dźwięki pochodzące z pracy pojazdu na trasie przejazdu (przeguby między członami i inne).

Więcej informacji:

https://www.mazowieckie.com.pl/pl/strefa-mediow/zycie-po-modernizacji-czyli-ezt-en57akm-kolei-mazowieckich

 

 

EN57AL:

 

EN57AL „alicje” to ostatnia modernizacja EN57 w Kolejach Mazowieckich, wykonana w latach 2014 -2015. W przypadku EN57AL, dla pasażera, zakres modernizacji objął:

  • bezprzedziałową organizację przestrzeni pasażerskiej,

  • zmienione czoło pojazdu (jak na zdjęciu),

  • wifi,

  • gniazdka elektryczne,

  • system indywidualnego otwierania drzwi,

  • system informacji pasażerskiej, drzwi odskokowo – przesuwne.

Więcej informacji:

https://www.mazowieckie.com.pl/pl/strefa-mediow/aliny-na-torach-czyli-ostatnia-modernizacja-en57-w-kolejach-mazowieckich

 

45WE:

 

45WE to fabrycznie nowe pojazdy, które pojawiły się w spółce Koleje Mazowieckie w 2015r i zakupione zostały w firmie „Newag” Nowy Sącz. 45WE to pojazdy z gamy „Impuls”, czyli flagowego produktu tego nowosądeckiego producenta taboru. W pojeździe zainstalowano drzwi odskokowo – przesuwne z systemem indywidualnego otwierania drzwi, system informacji pasażerskiej, wifi, gniazdka elektryczne i wiele innych udogodnień. Co ciekawe, wewnątrz pojazdu zastosowano kolorystykę producenta, więc podróż upływa nam w kolorze odprężającej zieleni.

Więcej informacji: https://www.youtube.com/watch?v=ivUIAj4gTtY

 

ER160:

 

ER160 to pięcioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne, zakupione przez Koleje Mazowieckie w ramach rekordowego zamówienia taborowego, realizowanego w latach 2018 – 2023 (produkcja oraz dostawa) na 61 pojazdów, wyprodukowanych u szwajcarskiego producenta, firmy Stadler, która ma swój oddział w Polsce – w Siedlcach.

Flirt to rodzina pojazdów, która sprawdziła się w Polsce – w Kolejach Mazowieckich pierwsze Flirty, pierwszej generacji, pojawiły się już w 2006r i są obecne we flocie przewoźnika do dziś – po promocyjnych przejazdach po całym województwie mazowieckim, na stałe zostały przypisane do linii kolejowej nr 2 (kierunek Sulejówek Miłosna, Mińsk Maz, Siedlce i dalej w kierunku Terespola).

Omawiany pojazd ER160 to 3. generacja Flirta (nie było drugiej, producent tak oznaczył kolejną generację), a 3. generacja jeździ nie tylko w Kolejach Mazowieckich, ale także w PKP IC.

Pojazdy ER160 zadebiutowały w lipcu 2020r na naszej linii, kiedy trwały prace dodatkowe w ramach modernizacji 1 etapu naszej linii (Otwock – Lublin) i pociągi kończyły oraz zaczynały bieg na przystanku osobowym Józefów. Zapewne są czytelnicy, którzy pamiętają te początki i wpadkę producenta z drzwiami – ich zamykanie, do złudzenia przypominające to z PKSów, powodowało usterki w pojeździe. Na szczęście szybko udało się te usterki wyeliminować. Pojazdy ER160 posiadają nowość tj. kasowniki ZTM/WTP Warszawa, co było 3 lata temu istotną nowością; każdy z nas pamięta, jaką niedogodnością było kasowanie biletów kartonikowych (od dobowego wzwyż) u kierownika pociągu. Niestety, spółka przegapiła czy przespała świetną okazję do wprowadzenia tam mobilnych biletomatów.

Po więcej informacji zapraszam tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=uzuRfNLybvs

 

 

Pojazdy SKM Warszawa:

19WE:

 

Pojazdy 19WE we flocie spółki SKM Warszawa zadebiutowały w okolicach 2010 r. 19WE to czteroczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne, wyprodukowane w zakładach Newag Nowy Sącz. Do warszawskiego przewoźnika przyjechały tylko 4 sztuki, ale jak na 2010r to był pierwszy fabrycznie nowy pojazd. Był to też drugi pojazd, w którym oprócz kasowników ZTM/WTP Warszawa, pojawiły się biletomaty (wcześniej zakup biletów był u kierownika, jak w Kolejach Mazowieckich).

Więcej informacji: https://www.skm.warszawa.pl/o-nas/tabor/ezt-19we/

35WE:

 

35WE to sześcioczłonowe, elektryczne zespoły trakcyjne, które pojawiły się we flocie warszawskiego przewoźnika kolejowego w 2012r. Wyprodukował je nowosądecki Newag – bo 35WE to pojazd z nowosądeckiej rodziny pojazdów „Impuls”. Dla pasażera przeznaczono wiele udogodnień. Oprócz wygodnych siedzeń, zamontowano tutaj system informacji pasażerskiej, system indywidualnego otwierania drzwi, biletomaty i wiele innych.

Więcej informacji: https://www.skm.warszawa.pl/o-nas/tabor/ezt-35we-impuls/

 

45WEa:

 

45WEa to jedne z najnowszych pojazdów we flocie warszawskiego przewoźnika. Pisze jedne z najnowszych, bo obok 45WEa kursują także krótsze jednostki, ale nie u nas.

45WEa, z 2 generacji nowosądeckiego Impulsa, zadebiutowały w Warszawskim Węźle Kolejowym w maju zeszłego roku na naszej linii. 45WEa to pięcioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne, wyprodukowane przez Newag Nowy Sącz. SKM Warszawa posiada 15 takich pojazdów. Na podkładzie pasażer znajdzie wiele udogodnień – między innymi defibrylatory AED, ale nie tylko - zwiększono liczbę automatów biletowych z 2 do 3 na pojazd. Standardem jest oczywiście klima oraz drzwi odskokowo – przesuwne.

Więcej informacji: https://www.skm.warszawa.pl/o-nas/tabor/ezt-45wea-impuls-ii/

 

Data utworzenia: 15 grudnia 2023

zobacz również

Czytaj więcej

Postępy (i regresy) w sprawie tuneli. Start przetargu w Rembertowie, koniec w Wesołej
Samorząd
7 października 2024

Postępy (i regresy) w sprawie tuneli. Start przetargu w Rembertowie, koniec w Wesołej

Maurycy Jędrzejewski
597 wyświetleń

Powoli, pomału, stopniowo, ale jednak - małymi kroczkami zbliżamy się do budowy tuneli w Wesołej i Rembertowie. 

Powstaje nowa pochylnia na Przyczółku Grochowskim
Warto poczytać
10 listopada 2024

Powstaje nowa pochylnia na Przyczółku Grochowskim

Mikołaj Próchniak
374 wyświetleń

Przejście przez Przyczółek Grochowski stanie się wygodniejsze i bardziej przyjazne dla osób z niepełnosprawnościami. Na początku tego tygodnia, w poniedziałek 4 listopada, oficjalnie zakończył się przetarg na budowę pochylni dla pieszych i rowerzystów, która połączy ul. Ostrobramską z ul. Kinową. Jest to kolejny etap w planie polepszania dostępności ciągu praskiej arterii i Trasy Łazienkowskiej. 

Modernizacje i naprawy w Warszawskim Węźle Kolejowym w perspektywie najbliższych 5 lat
Warto poczytać
19 kwietnia 2024

Modernizacje i naprawy w Warszawskim Węźle Kolejowym w perspektywie najbliższych 5 lat

Kamil Oroń
1008 wyświetleń

Na prośbę Pawła, fana strony „Siódemka” na Facebooku, tworzę ten artykuł, w którym odniosę się do kwestii prac na infrastrukturze w perspektywie najbliższych 5 lat. Nie jestem osobą, która ma świetne kontakty na polskiej kolei; piszę na podstawie wnikliwej analizy tego, co jest. 

Newsletter

Chcesz otrzymywać od nas najnowsze wiadomości bezpośrednio na Twoją skrzynke mailową?

© 2011 - 2024 Wiadomości Sąsiedzkie. All rights reserved.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

więcej Zgoda