Tak przynajmniej wynika ze słów wiceprezydenta Warszawy Michała Olszewskiego, który wczoraj ogłosił, że miasto doszło do porozumienia z kolejarzami.
Na tunel pod torami w Wesołej czekają wszyscy: piesi, rowerzyści, kierowcy, a zapewne także mieszkańcy Rembertowa. Zwłaszcza, że ukończenie takiej inwestycji w sąsiednim Sulejówku sprawiło, że i wesołowiacy z nadzieją spoglądają w przyszłość i wyczekują tunelu, którego przetarg miał być ogłoszony jeszcze w 2023 roku.
O ten inwestycji w Wesołej mówi się już od 8 lat, a przynajmniej wtedy (czyli w 2016 roku) ogłoszono, że miasto i PKP podzielą się kosztami. Przygotowanie trwały i przeciągały się, nie pomogły też problemy z decyzją środowiskową i wybuch pandemii. Teraz jednak wszystko ma się ruszyć - w drugim kwartale spółka ma zamiar ogłosić przetarg na wykonawcę, a same roboty potrwają aż 26 miesięcy, czyli trochę ponad 2 lata.
W 2016 roku po awarii szlabanu utworzyły się kilkugodzinne korki. fot. tvn24
Prace nie będą obejmować jedynie tunelu. Wykonawca przebuduje również ul. 1 Praskiego Pułku, Okuniewską i Głowackiego, jak i sieć wodociągową i linie energetyczne. Powstaną nowe ciągi piesze i rowerowe, a archaiczne perony i oświetlenie drogowe zastąpią ich nowoczesne odpowiedniki. Zapowiada się więc na spore zmiany; niestety przyjdzie nam na nie jeszcze sporo poczekać.
Nawet najbardziej optymistyczny wariant zakłada oddanie tunelu do użytku w 2026 roku i to przy scenariuszu, w którym nic nie pójdzie źle. Czy to realistyczne? Patrząc na perypetie tunelu w Sulejówku ciężko powiedzieć. Póki co trzeba jednak być dobrej myśli; zwłaszcza jeśli przypomnimy sobie, że sprawa tunelu w Rembertowie obecnie tkwi... w sądzie.
Data utworzenia: 8 lutego 2024
Tunel długo nie nacieszył się spokojem od otwarcia w listopadzie. Dziś ok. 5 rano jego konstrukcję uszkodził TIR, który okazał się być za wysoki.
Sprawny transport publiczny to w aglomeracji warszawskiej podstawa. Od wielu lat realizowany jest szeroko zakrojony program rozwoju tego transportu, którego transport szynowy jest częścią. Udało się już wiele – sporo linii kolejowych w kolejowym węźle warszawskim zmieniło się na plus, ale nie można spoczywać na laurach. Kluczową dla węzła warszawskiego linią kolejową jest tak zwana linia średnicowa, czyli linia kolejowa, która biegnie przez ścisłe centrum miasta. Modernizacja tej właśnie linii kolejowej jest tematem artykułu.
Chcesz otrzymywać od nas najnowsze wiadomości bezpośrednio na Twoją skrzynke mailową?