Zarząd Dróg Miejskich podjął decyzję o awaryjnej wymianie nawierzchni na ul. Patriotów. Powodem jest jej zły stan techniczny. Od wczoraj drogowcy pracują nad naprawą ulicy, a do poniedziałku ma już być po wszystkim. Droga jest zamknięta od obwodnicy do ul. Żołędziowej.
Cała magia zaczyna się nocą. Wczoraj o 22:00 drogowcy rozpoczęli remont ulicy Patriotów - jednej z najdłuższych i najważniejszych dróg Wawra. Ulica Patriotów po wschodniej stronie torów została zamknięta na odcinku od węzła z Południową Obwodnicą Warszawy do ulicy Izbickiej. Objazd wyznaczono zachodnią nitką Patriotów. Na drugą stronę torów będzie można przejechać przy ulicy Izbickiej, na węźle „Patriotów” oraz przy Walcowniczej. Połączenie z ulicą Patriotów czasowo stracą ulice Drozdowa, Agrestowa, Lawinowa i Derwida. Wyjazd z Żołędziowej na Patriotów będzie cały czas możliwy.
Autobusy linii 115 ominą utrudnienia, jadąc wschodnią stroną Patriotów do przejazdu kolejowego przy stacji Warszawa Radość (na wysokości Izbickiej). Stamtąd zachodnią stroną Patriotów dojadą do węzła „Patriotów”, gdzie przejadą na właściwą – wschodnią stronę – linii kolejowej. Zawieszone zostaną też przystanki Tomaszowska i Lawinowa.
Prace mają się zakończyć w poniedziałek około 04:00 nad ranem.
Data utworzenia: 28 października 2023
Już 18 maja odbędzie się jubileuszowa 20. edycja Nocy Muzeów. W tym roku 312 warszawskich instytucji otworzy się dla zainteresowanych za darmo, organizując 336 wydarzeń. Jak zawsze, największe zainteresowanie przewidywane jest dla największych placówek. Muzeum Narodowe, Zachęta czy Polin bez wątpliwości przyjmą tysiące gości. Sposób na uniknięcie tłumów jest prosty - wystarczy odwiedzić mniej konwencjonalne atrakcje. Na szczęście, dzielnica Wawer zapewni nam taką możliwość, udostępniając dwie placówki: Murowankę oraz publiczną bibliotekę.
Prócz standardowego oświetlania przejść dla pieszych, ZDM od pewnego czasu testuje nowy sposób zwiększania bezpieczeństwa. To Bezpieczne Punkty Oświetleniowe - odpowiednio oświetlające zebrę, jednocześnie nie oślepiając kierowców.
Na przestrzeni ostatnich kilku lat Zarząd Dróg Miejskich systematycznie wymieniał stare, betonowe latarnie z oprawami sodowymi na nowe z oprawami ledowymi. Specjalnie na potrzeby Warszawy został zaprojektowany model SAVA, który pozwala oszczędzić 2/3 prądu przy dużo lepszej jakości oświetlenia. Nowych lamp już teraz jest dużo, a będzie ich jeszcze więcej.
Chcesz otrzymywać od nas najnowsze wiadomości bezpośrednio na Twoją skrzynke mailową?