Info o gazecie

Reklama i ogłoszenia

Kontakt

Twórz z nami

Tunel bliżej

Jak palącą potrzebą dla centrum naszej dzielnicy jest budowa tunelu pod torami kolejowymi w ciągu ul. 1 Praskiego Pułku, nie trzeba chyba nikomu mówić. Nadzieja na rozwiązanie tego problemu pojawiła się 5 lat temu, gdy m.st. Warszawa podpisało z PKP PLK porozumienie o wspólnej realizacji bezkolizyjnych przejazdów w Rembertowie i Wesołej (porozumienie takie podpisało także na swój przejazd miasto Sulejówek).
Marcin Jędrzejewski
699 wyświetleń
Kultura
15 września 2020
Jak palącą potrzebą dla centrum naszej dzielnicy jest budowa tunelu pod torami kolejowymi w ciągu ul. 1 Praskiego Pułku, nie trzeba chyba nikomu mówić. Nadzieja na rozwiązanie tego problemu pojawiła się 5 lat temu, gdy m.st. Warszawa podpisało z PKP PLK porozumienie o wspólnej realizacji bezkolizyjnych przejazdów w Rembertowie i Wesołej (porozumienie takie podpisało także na swój przejazd miasto Sulejówek). 
 
Proces projektowania ciągnął się bardzo długo, gdyż sporym ograniczeniem dla projektantów okazały się granice wydanej decyzji środowiskowej. Długo też trwały uzgodnienia i konsultacje, dotyczące obsługi komunikacyjnej okolic tunelu. 2 lata temu, w ostatniej chwili radni dzielnicy wyłapali, że w toku projektowania wypadła z niego rezerwa terenu na parking P&R. Szybka interwencja władz dzielnicy zaowocowała wygospodarowaniem takiego miejsca i przygotowaniem bardzo ambitnej koncepcji tego parkingu.

Gdy już się wydawało, że wszystko idzie z górki, w styczniu br. goszczący na sesji Rady Dzielnicy dyrektor ZMID p. Piotr Smoczyński poinformował radnych, że mimo wcześniejszych konsultacji i wiążących ustaleń PKP PLK odrzuciło przygotowany przez ZMID gotowy projekt, domagając się w nim znaczących zmian. Przez kilka miesięcy trwał impas w rozmowach. Wyglądało nawet na to, że cała inwestycja upadnie i przez bliżej nieokreślony czas będziemy nadal tłoczyć się przed opadającymi szlabanami kolejowymi. W końcu w czerwcu br. po dwustronnych mediacjach burmistrza Mariana Mahora udało się doprowadzić do spotkania obu zainteresowanych instytucji i nagle okazało się, że problemy są dużo mniejsze, niż by się wydawało, i projekt wymaga kilku drobnych zmian. Ponieważ to PKP PLK wnosiło te zmiany już po wcześniejszych uzgodnieniach, to ta Spółka zadeklarowała, że dopłaci projektantom za ich wprowadzenie.

Głównym problemem było usytuowanie wejścia na perony i przejść dla pieszych pod tunelem. Aby rozwiązać ten problem, PKP PLK zaproponowało przeniesienie peronu obsługującego kierunek „na wschód” na zachodnią stronę ul. 1 Praskiego Pułku (vis a vis peronu w „kierunku zachodnim”). Oczywiście byłby to nowoczesny peron, z nowoczesną infrastrukturą taką jak wiaty, ławeczki, tablice informacyjne itp. Dodatkowo, aby nie było dysonansu ze starym peronem „w kierunku zachodnim”, także ten peron zostanie w ramach tej inwestycji rozebrany i zbudowany na nowo w analogicznym standardzie. Tym samym zdecydowanie poprawiona zostanie zarówno funkcjonalność, jak i estetyka całego dworca PKP. Inne podnoszone wcześniej problemy okazały się na tyle nieistotne, że będzie można rozwiązać je, występując do właściwych organów o zgodę na odstępstwa budowlane.

Na dzień dzisiejszy dostaliśmy potwierdzenie od pani Agnieszki Safuty-Pawlak, dyrektora ds. realizacji inwestycji aglomeracji warszawskiej PKP PLK, potwierdzenie, że na chwilę obecną pierwotna dokumentacja projektowa została przez zamawiających zaakceptowana oraz że negocjacje z wykonawcą dokumentacji projektowej są na etapie końcowym i rokują podpisanie aneksu.

Wykonawca dokumentacji projektowej zadeklarował, że do końca września złoży wniosek o ZRID, natomiast już w I kwartale przyszłego roku ma zostać wybrany wykonawca robót budowlanych. Szacując tempo wykonywania podobnych obiektów, pod koniec 2022 roku dzięki nowemu tunelowi powinniśmy płynnie przejeżdżać przez centrum naszej dzielnicy.

 

Marcin Jędrzejewski

Data utworzenia: 15 września 2020

zobacz również

Czytaj więcej

Kwiecień dla zabytków prawego brzegu
Kultura
28 kwietnia 2024

Kwiecień dla zabytków prawego brzegu

Mikołaj Próchniak
777 wyświetleń

Mazowiecki Konserwator Zabytków w kwietniu podjął się ewidencji dwóch obiektów historycznych na prawym brzegu Wisły. Rampa kolejowa w Falenicy została wpisana do rejestru, a cmentarz ewangelicko-augsburski przy ul. Kamykowej uległ procedurze wpisu do listy zabytków nieruchomych. Co reprezentują te obiekty?

Powstał Rembertowski Klub Filmowy
Kultura
20 marca 2024

Powstał Rembertowski Klub Filmowy

Redakcja
757 wyświetleń

Dla wielbicieli dobrego kina pojawiła się nowa okazja do oglądania filmów. Co miesiąc Rembertowski Klub Filmowy organizuje seanse dla dorosłych oraz dla dzieci, gdzie prezentowane są największe hity kinowe.

Leopold Sas i Namalowane wyobraźnią
Kultura
2 marca 2024

Leopold Sas i Namalowane wyobraźnią

Ewa Szlage
1071 wyświetleń

Organizowanie i prowadzenie wernisażu wystawy „Namalowane wyobraźnią”, poświęconej malarstwu mojego wujka Leopolda Sas, było dla mnie ogromnym przeżyciem… Prezentowane obrazy to feeria barw, odcieni ukazujących piękno przyrody „oczami wyobraźni” twórcy. Wyobraźni ludzkiej, wzmocnionej emocjami, wrażeniami, myślami, których sztuczna inteligencja nie posiada.

Newsletter

Chcesz otrzymywać od nas najnowsze wiadomości bezpośrednio na Twoją skrzynke mailową?

© 2011 - 2024 Wiadomości Sąsiedzkie. All rights reserved.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

więcej Zgoda