Gdy już się wydawało, że wszystko idzie z górki, w styczniu br. goszczący na sesji Rady Dzielnicy dyrektor ZMID p. Piotr Smoczyński poinformował radnych, że mimo wcześniejszych konsultacji i wiążących ustaleń PKP PLK odrzuciło przygotowany przez ZMID gotowy projekt, domagając się w nim znaczących zmian. Przez kilka miesięcy trwał impas w rozmowach. Wyglądało nawet na to, że cała inwestycja upadnie i przez bliżej nieokreślony czas będziemy nadal tłoczyć się przed opadającymi szlabanami kolejowymi. W końcu w czerwcu br. po dwustronnych mediacjach burmistrza Mariana Mahora udało się doprowadzić do spotkania obu zainteresowanych instytucji i nagle okazało się, że problemy są dużo mniejsze, niż by się wydawało, i projekt wymaga kilku drobnych zmian. Ponieważ to PKP PLK wnosiło te zmiany już po wcześniejszych uzgodnieniach, to ta Spółka zadeklarowała, że dopłaci projektantom za ich wprowadzenie.
Głównym problemem było usytuowanie wejścia na perony i przejść dla pieszych pod tunelem. Aby rozwiązać ten problem, PKP PLK zaproponowało przeniesienie peronu obsługującego kierunek „na wschód” na zachodnią stronę ul. 1 Praskiego Pułku (vis a vis peronu w „kierunku zachodnim”). Oczywiście byłby to nowoczesny peron, z nowoczesną infrastrukturą taką jak wiaty, ławeczki, tablice informacyjne itp. Dodatkowo, aby nie było dysonansu ze starym peronem „w kierunku zachodnim”, także ten peron zostanie w ramach tej inwestycji rozebrany i zbudowany na nowo w analogicznym standardzie. Tym samym zdecydowanie poprawiona zostanie zarówno funkcjonalność, jak i estetyka całego dworca PKP. Inne podnoszone wcześniej problemy okazały się na tyle nieistotne, że będzie można rozwiązać je, występując do właściwych organów o zgodę na odstępstwa budowlane.
Na dzień dzisiejszy dostaliśmy potwierdzenie od pani Agnieszki Safuty-Pawlak, dyrektora ds. realizacji inwestycji aglomeracji warszawskiej PKP PLK, potwierdzenie, że na chwilę obecną pierwotna dokumentacja projektowa została przez zamawiających zaakceptowana oraz że negocjacje z wykonawcą dokumentacji projektowej są na etapie końcowym i rokują podpisanie aneksu.
Wykonawca dokumentacji projektowej zadeklarował, że do końca września złoży wniosek o ZRID, natomiast już w I kwartale przyszłego roku ma zostać wybrany wykonawca robót budowlanych. Szacując tempo wykonywania podobnych obiektów, pod koniec 2022 roku dzięki nowemu tunelowi powinniśmy płynnie przejeżdżać przez centrum naszej dzielnicy.
Marcin Jędrzejewski
Data utworzenia: 15 września 2020
„WesołART” to projekt dla młodzieży w wieku 13-19 lat o charakterze edukacyjnym, kreatywnym i artystycznym, który miał na celu inspirowanie, edukowanie oraz promowanie świadomego podejścia do mody poprzez przeróbkę i odnowę istniejących ubrań. Od września do października 2024 r. uczestnicy pod okiem instruktorów przekształcali wybrane przez siebie elementy garderoby w unikalne, samodzielnie zaprojektowane dzieła, udowadniając, że upcykling nie opiera się na specyficznym sprzęcie, dużych pieniądzach i technologii. Wystarczy niewielkie zaplecze techniczne, pomysł i kreatywność.
Lato jest już oficjalnie za nami, a wraz z tym również wszystkie rozrywki na ciepłym powietrzu poza domem. Pogoda zdaje się mówić nam, żebyśmy w końcu ochłonęli i zabrali się za sprawy bardziej poważne niż letnie zabawy. Na szczęście, rembertowskie instytucje kulturowe wraz urzędem dzielnicy wyciągają pomocną dłoń dla wszystkich, którzy szukają produktywnego sposobu na spędzenie nadchodzących dni. Kulturalny Rembertów organizuje imponującą gamę wydarzeń rozsianych po całej dzielnicy, zapewniając że każdy mieszkaniec znajdzie coś dla siebie.
Na Wawerskim Centrum Kultury w Zastowie można podziwiać już nowy mural, powstały na skutek wakacyjnego projektu “Im dalej w las…”. Seria warsztatów dla dzieci prowadzonych w lipcu i sierpniu przez ukraińską artystkę Yaroslavę Holysh zakończyła się odsłonięciem wspólnego dzieła na początku roku szkolnego - 2 września.
Chcesz otrzymywać od nas najnowsze wiadomości bezpośrednio na Twoją skrzynke mailową?