Gdy już się wydawało, że wszystko idzie z górki, w styczniu br. goszczący na sesji Rady Dzielnicy dyrektor ZMID p. Piotr Smoczyński poinformował radnych, że mimo wcześniejszych konsultacji i wiążących ustaleń PKP PLK odrzuciło przygotowany przez ZMID gotowy projekt, domagając się w nim znaczących zmian. Przez kilka miesięcy trwał impas w rozmowach. Wyglądało nawet na to, że cała inwestycja upadnie i przez bliżej nieokreślony czas będziemy nadal tłoczyć się przed opadającymi szlabanami kolejowymi. W końcu w czerwcu br. po dwustronnych mediacjach burmistrza Mariana Mahora udało się doprowadzić do spotkania obu zainteresowanych instytucji i nagle okazało się, że problemy są dużo mniejsze, niż by się wydawało, i projekt wymaga kilku drobnych zmian. Ponieważ to PKP PLK wnosiło te zmiany już po wcześniejszych uzgodnieniach, to ta Spółka zadeklarowała, że dopłaci projektantom za ich wprowadzenie.
Głównym problemem było usytuowanie wejścia na perony i przejść dla pieszych pod tunelem. Aby rozwiązać ten problem, PKP PLK zaproponowało przeniesienie peronu obsługującego kierunek „na wschód” na zachodnią stronę ul. 1 Praskiego Pułku (vis a vis peronu w „kierunku zachodnim”). Oczywiście byłby to nowoczesny peron, z nowoczesną infrastrukturą taką jak wiaty, ławeczki, tablice informacyjne itp. Dodatkowo, aby nie było dysonansu ze starym peronem „w kierunku zachodnim”, także ten peron zostanie w ramach tej inwestycji rozebrany i zbudowany na nowo w analogicznym standardzie. Tym samym zdecydowanie poprawiona zostanie zarówno funkcjonalność, jak i estetyka całego dworca PKP. Inne podnoszone wcześniej problemy okazały się na tyle nieistotne, że będzie można rozwiązać je, występując do właściwych organów o zgodę na odstępstwa budowlane.
Na dzień dzisiejszy dostaliśmy potwierdzenie od pani Agnieszki Safuty-Pawlak, dyrektora ds. realizacji inwestycji aglomeracji warszawskiej PKP PLK, potwierdzenie, że na chwilę obecną pierwotna dokumentacja projektowa została przez zamawiających zaakceptowana oraz że negocjacje z wykonawcą dokumentacji projektowej są na etapie końcowym i rokują podpisanie aneksu.
Wykonawca dokumentacji projektowej zadeklarował, że do końca września złoży wniosek o ZRID, natomiast już w I kwartale przyszłego roku ma zostać wybrany wykonawca robót budowlanych. Szacując tempo wykonywania podobnych obiektów, pod koniec 2022 roku dzięki nowemu tunelowi powinniśmy płynnie przejeżdżać przez centrum naszej dzielnicy.
Marcin Jędrzejewski
Data utworzenia: 15 września 2020
Mazowiecki Konserwator Zabytków w kwietniu podjął się ewidencji dwóch obiektów historycznych na prawym brzegu Wisły. Rampa kolejowa w Falenicy została wpisana do rejestru, a cmentarz ewangelicko-augsburski przy ul. Kamykowej uległ procedurze wpisu do listy zabytków nieruchomych. Co reprezentują te obiekty?
Dla wielbicieli dobrego kina pojawiła się nowa okazja do oglądania filmów. Co miesiąc Rembertowski Klub Filmowy organizuje seanse dla dorosłych oraz dla dzieci, gdzie prezentowane są największe hity kinowe.
Organizowanie i prowadzenie wernisażu wystawy „Namalowane wyobraźnią”, poświęconej malarstwu mojego wujka Leopolda Sas, było dla mnie ogromnym przeżyciem… Prezentowane obrazy to feeria barw, odcieni ukazujących piękno przyrody „oczami wyobraźni” twórcy. Wyobraźni ludzkiej, wzmocnionej emocjami, wrażeniami, myślami, których sztuczna inteligencja nie posiada.
Chcesz otrzymywać od nas najnowsze wiadomości bezpośrednio na Twoją skrzynke mailową?