Od niedzieli 9 czerwca - akurat na wybory - pociągi SKM wracają na swoje stare trasy. S1 ponownie połączy Otwock z Pruszkowem, a S2 Sulejówek z Lotniskiem Chopina.

Remont Dworca Zachodniego przysparzał jak dotąd więcej niedogodności niż udogodnień. Tym razem zmiany zajdą na korzyść pasażerów - wciąż mogą występować drobne korekty, ale pociągi wrócą na swoje oryginalne trasy.
S1 ma jeździć co pół godziny; przez pierwszy tydzień pociągi będą jednak pomijać stacje Warszawa Grochów, Olszynka Grochowska i Gocławek z uwagi na prace torowe. Ponadto, niektóre wieczorne pociągi pojadą w skróconej relacji Warszawa Wschodnia – Otwock. Taki stan rzeczy skończy się 17 czerwca.
W wybrane weekendy czerwca (21–23) i lipca (5–7 oraz 12–14), z powodu zamknięcia torów podmiejskich na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Włochy, po godz. 19:30 pociągi S1 będą jeździły (w obydwu kierunkach) na trasach Pruszków – Warszawa Główna i Warszawa Wschodnia – Otwock.
Linii S2 nie będzie pomijać żadnych stacji i również będzie kursować co pół godziny. Trzeba jednak zaznaczyć, że 14–16, 21–23 czerwca, 5–7 i 12–14 lipca wieczorne kursy (po godz. 19.30), w obu kierunkach będą realizowane przez dalekobieżną linię średnicową i stację Warszawa Centralna (czyli z pominięciem Warszawy Stadion, Powiśle, Śródmieście, Ochota). Spowodowane jest to zamknięciem torów podmiejskich na odcinku Warszawa Aleje Jerozolimskie – Warszawa Zachodnia.

Data utworzenia: 7 czerwca 2024







11 kwietnia w budynku biurowca Warsaw Towers I przy ulicy Siennej 39 w Warszawie, punktualnie o godzinie 13:00, otwarto nową atrakcję turystyczną pn. „Kolejkowo”. To największa w Polsce wystawa makiet kolejowych. Warszawska lokalizacja jest kolejną po Wrocławiu, Jeleniej Górze i Gliwicach.

Portal po fachu Wesoła.pl od ponad roku przygotowywał interaktywną mapę dzielnicy, której celem jest dokumentowanie i upowszechnianie wiedzy o lokalnych przestrzeniach publicznych, przyrodniczych, historycznych i społecznych. W maju 2025 roku uruchomiono pilotaż projektu w formie szlaku społecznych pomników przyrody, obejmującego osiem wybranych drzew w Starej Miłośnie.

Budowa wiaduktu nad torami kolejowymi przy ul. Chełmżyńskiej weszła na kolejny etap. Zamontowano już stalową konstrukcję obiektu. Wiadukt ten zastąpi przejazd na poziomie szyn, dzięki czemu ma odkorkować tę część Warszawy.
Chcesz otrzymywać od nas najnowsze wiadomości bezpośrednio na Twoją skrzynke mailową?