Wykonano duży krok ku powstaniu pierwszego odcinka trzeciej linii metra.
Komisja przetargowa potwierdziła wybór wykonawcy ośmio-kilometrowego odcinka M3 sześcioma nowymi stacjami - konsorcjum ILF Consulting Engineers & Metroprojekt.
Odcinek będzie się zaczynać na istniejącej już stacji Stadion Narodowy (będzie ona węzłem przesiadkowym z linią M2) a nastęnie będzie przechodził przez nowe stacje:
Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego i Gocław. Budowa rozpocznie się dopiero w roku 2028, poprzedzona będzie etapami administracyjnymi oraz etapami planowania i projektowania przestrzeni wokół planowanych stacji.
To wtedy wprowadzane będą kluczowe zmiany m.in. na Rondzie Wiatraczna i przy Dworcu Wschodnim. Etap projektowania ma się zakończyć w roku 2027. Koszt pierwszego odcinka M3 ma wynosić koło 78 milionów złotych.
"Nowa linia zbliży Pragę do centrum – w zaledwie kilkanaście minut będzie można dotrzeć z Gocławia na Dworzec Wschodni czy Stadion Narodowy, które są dobrze skomunikowane z lewobrzeżną Warszawą. Zgodnie z Masterplanem Komunikacyjnym dla Warszawy w przyszłości linia M3 będzie wydłużona na lewy brzeg Wisły – pojedzie na Mokotów – i będzie częścią spójnego systemu pięciu linii metra w Warszawie" – prezydent stolicy Rafał Trzaskowski.
Data utworzenia: 24 lutego 2024
W sobotę 7 czerwca budowa drugiej linii metra otworzy się dla zwiedzających. Będzie można obejrzeć prace podziemne na stacji Lazurowa znajdującej się na Bemowie.
Tak przynajmniej wynika ze słów wiceprezydenta Warszawy Michała Olszewskiego, który wczoraj ogłosił, że miasto doszło do porozumienia z kolejarzami.
Chcesz otrzymywać od nas najnowsze wiadomości bezpośrednio na Twoją skrzynke mailową?