Wykonano duży krok ku powstaniu pierwszego odcinka trzeciej linii metra.
Komisja przetargowa potwierdziła wybór wykonawcy ośmio-kilometrowego odcinka M3 sześcioma nowymi stacjami - konsorcjum ILF Consulting Engineers & Metroprojekt.
Odcinek będzie się zaczynać na istniejącej już stacji Stadion Narodowy (będzie ona węzłem przesiadkowym z linią M2) a nastęnie będzie przechodził przez nowe stacje:
Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego i Gocław. Budowa rozpocznie się dopiero w roku 2028, poprzedzona będzie etapami administracyjnymi oraz etapami planowania i projektowania przestrzeni wokół planowanych stacji.
To wtedy wprowadzane będą kluczowe zmiany m.in. na Rondzie Wiatraczna i przy Dworcu Wschodnim. Etap projektowania ma się zakończyć w roku 2027. Koszt pierwszego odcinka M3 ma wynosić koło 78 milionów złotych.
"Nowa linia zbliży Pragę do centrum – w zaledwie kilkanaście minut będzie można dotrzeć z Gocławia na Dworzec Wschodni czy Stadion Narodowy, które są dobrze skomunikowane z lewobrzeżną Warszawą. Zgodnie z Masterplanem Komunikacyjnym dla Warszawy w przyszłości linia M3 będzie wydłużona na lewy brzeg Wisły – pojedzie na Mokotów – i będzie częścią spójnego systemu pięciu linii metra w Warszawie" – prezydent stolicy Rafał Trzaskowski.
Data utworzenia: 24 lutego 2024
Krótki komunikat o tym, co będzie się działo na naszej drodze żelaznej w listopadzie.
Tak przynajmniej wynika ze słów wiceprezydenta Warszawy Michała Olszewskiego, który wczoraj ogłosił, że miasto doszło do porozumienia z kolejarzami.
Chcesz otrzymywać od nas najnowsze wiadomości bezpośrednio na Twoją skrzynke mailową?