Info o gazecie

Reklama i ogłoszenia

Kontakt

Twórz z nami

Miasto doświetli przejścia dla pieszych. Prawie 200 zebr otrzyma latarnie

"Więcej światła!", błagał Goethe, a ZDM posłuchał. Kolejne 200 przejść zostanie doświetlonych w najbliższym rzucie. To część większego projektu zwiększania bezpieczeństwa na drogach. I póki co zdaje się działać. 

Maurycy Jędrzejewski
541 wyświetleń
Samorząd
29 maja 2024
Miasto doświetli przejścia dla pieszych. Prawie 200 zebr otrzyma latarnie
Przejście dla pieszych na Bródnie. fot. ZDM

O zeszłorocznym doświetlaniu pisaliśmy już jakiś czas temu. Wtedy ZDM zajął się prawie 300 przejściami dla pieszych. Zarząd implementuje technologię Bezpiecznych Punktów Oświetleniowych - odpowiednio oświetlających zebrę, jednocześnie nie oślepiając kierowców. W najbliższym projekcie do tego grona dołączy prawie 200 miejsc w prawie wszystkich dzielnicach. 

Najwięcej przejść zostanie doświetlonych w Śródmieściu, na Żoliborzu i Bielanach. Brakuje niestety Wesołej, a przecież u nas też są zebry potrzebujące latarni! Miejmy nadzieję, że ZDM zajmie się tymi miejscami w następnym rzucie.

Gdzie i kiedy?

Nie ma jednak tego złego, bo oświetlenie otrzymają przejścia w miejscach kluczowych. W Rembertowie będzie ich 12 - po jednym na skrzyżowaniach ul. Chruściela "Montera" z ulicami Konwisarską, Eskulapów i Fizyków, pięć przy rondzie Fieldorfa, jedno na ul. Chełmżyńskiej i trzy na ul. Cyrulików. 

Wawerskie doświetlenie dotyczyć będą głównie rond - z wyjątkiem skrzyżowania al. Dzieci Polskich i ul. Przedwiośnia, gdzie ZDM doświetli jedną zebrę. Pozostałe znajdują się przy rondzie obok Ferio Wawer (dwa przejścia), rondzie po drugiej stronie torów (obok stacji benzynowej, dwa przejścia), rondzie Wąskotorówki (aż sześć przejść) i rondzie przy ul. Lucerny, Widocznej i Patriotów (trzy przejścia), co razem daje 14 miejsc. 

Wizja Zero

Oświetlanie przejść dla pieszych to jeden z kluczowych elementów poprawy bezpieczeństwa na drogach - zarówno kierowców, pieszych jak i rowerzystów. W zeszłym roku między godzinami 21 a 6 rano nie odnotowano żadnego wypadku. Trzeba mieć na uwadze ogólny spadek liczby wypadków na stołecznych drogach, ale tak czy siak różnica jest widoczna gołym okiem.

W 2016 roku miały miejsce 172 wypadki. Wtedy też ZDM zaczął masowo doświetlać zebry. W 2023 roku było to już 69 wypadków. Oczywiście to nadal o 69 za dużo, niemniej tendencja spadkowa cieszy. 

Poznaliśmy już oferty w przetargu na zaprojektowanie najbliższych doświetleń. Potem przyjdzie pora na ich budowę, na którą wykonawca będzie miał 6 miesięcy. Z początkiem przyszłego roku - lub jeszcze w tym - zobaczymy więc efekty. 

Data utworzenia: 29 maja 2024

zobacz również

Czytaj więcej

Nie da się nie trąbić, czyli o specyfice kolejowej linii otwockiej
Warto poczytać
21 listopada 2024

Nie da się nie trąbić, czyli o specyfice kolejowej linii otwockiej

Kamil Oroń
200 wyświetleń

Przedwczoraj, w godzinach szczytu popołudniowego, w rejonie przystanku Warszawa Anin, doszło do wypadku z osobą postronną z niewiadomych przyczyn weszła na tory i doszło do zderzenia. Interweniowało pogotowie, policja, Straż Ochrony Kolei. Z informacji, jakie podał portal TVN Warszawa wynika, że kobieta została odwieziona do szpitala.

Bezpieczny Rembertów - dwa spotkania
Samorząd
4 stycznia 2024

Bezpieczny Rembertów - dwa spotkania

Redakcja
830 wyświetleń

W styczniu w Rembertowie odbędą się kolejne spotkania z cyklu "bezpieczna dzielnica". Będzie to okazja do wyrażenia opinii, zasugerowania zmian czy poznania statystyk. 

Rembertów bezpieczny czy nie? Startuje seria spotkań
Samorząd
4 listopada 2023

Rembertów bezpieczny czy nie? Startuje seria spotkań

Redakcja
1554 wyświetleń

Od jakiegoś czasu w stolicy prowadzone są konsultacje z mieszkańcami odnośnie bezpieczeństwa danych dzielnic. Mieliśmy już takowe w Wesołej czy Wawrze, a teraz przyszła kolej na Rembertów. Spotkanie podzielone są zależnie od osiedli. 

Newsletter

Chcesz otrzymywać od nas najnowsze wiadomości bezpośrednio na Twoją skrzynke mailową?

© 2011 - 2024 Wiadomości Sąsiedzkie. All rights reserved.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

więcej Zgoda