Lokalizacje zasadniczo nie zmieniły się w odniesieniu do wybranego w ubiegłym roku wariantu przebiegu, jednak zostały doprecyzowane. Podobnie lokalizacje poszczególnych wyjść ze stacji. W ramach tego odcinka projektant przewiduje 6 stacji, w tym dwie węzłowe i 4 poboczne.
Stacja Dworzec Wschodni: zlokalizowana jest w dzielnicy Praga - Północ przy ulicy Kijowskiej. Bezpośrednio za stacją znajduje się budynek Dworca Warszawa Wschodnia.
Stację projektuje się jako obiekt o trzech kondygnacjach podziemnych oraz jedno kondygnacyjnych obiektach nadziemnych.
Stacja Mińska: zlokalizowana jest w dzielnicy Praga - Południe pod ulicą Podskarbińską, pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Mińską i Stanisławowską. W bezpośrednim sąsiedztwie stacji znajduje się tor kolarski Nowe Dynasy i Stadion Podskarbińska. Przy północnej głowicy usytuowane są nowobudowane osiedla mieszkaniowe, powstające w miejscu dawnych hal magazynowych i pustostanów. Od strony głowicy południowej znajduje się istniejące osiedle zabudowy wielorodzinnej.
Wejścia do stacji zostały zaprojektowane w jak najmniejszej odległości od korpusu stacji. Wyjątkiem jest jedno z dwóch wejść przy głowicy północnej. Wejście to zapewnia poprzez podziemny łącznik pod ulicą Mińska, obsługę nowobudowanych osiedli mieszkaniowych.
Przy głowicy północnej przewidziano również trzecie wejście potencjalnie możliwe do wykonania od strony Stadionu Podskarbińska.
Rondo Wiatraczna: zlokalizowana jest w dzielnicy Praga - Południe pod wschodnią częścią Ronda Wiatraczna i dalej wzdłuż i pod ulicą Grochowską. Rejon lokalizacji stacji to obszar w pełni zurbanizowany. Stacja zorientowana wschód - zachód. Dominuje intensywna, wielorodzinna zabudowa mieszkaniowa z towarzyszącymi jej usługami i handlem. Na przeważającym obszarze występują budynki średniowysokie i wysokie. Obszar ronda zajmują funkcjonujące tory tramwajowe wraz z przystankami, przejścia piesze i niska zieleń miejska.
Aktualnie projektowany jest tunel obwodnicy śródmiejskiej, projekt stacji uwzględnia trasę obwodnicy zarówno w pionie jak i poziomie.
Stację projektuje się jako obiekt o czterech kondygnacjach podziemnych oraz jedno kondygnacyjnych obiektach nadziemnych.
Stacja Ostrobramska: zlokalizowana jest w dzielnicy Praga - Południe pod skrzyżowaniem ulicy Ostrobramskiej z ulicami Zamieniecką oraz ul. gen Augusta Emila Fieldorfa – „Nila” i wzdłuż ulic Zamienieckiej i ul. gen. Augusta Emila Fieldorfa – „Nila”. Rejon lokalizacji stacji to obszar w pełni zurbanizowany.
Stację projektuje się jako obiekt o trzech kondygnacjach podziemnych oraz jedno -kondygnacyjnych obiektach nadziemnych.
Uwzględniając położenie stacji w terenie oraz kierunki ruchu pasażerskiego zaprojektowano 5 wejść do stacji.
Stacja Jana Nowaka-Jeziorańskiego: zlokalizowana jest w dzielnicy Praga Południe wzdłuż ulicy gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila”, w przybliżeniu na osi północ-południe osiedla Gocław, na północnym skraju tego obszaru, z głowicą północną pod skrzyżowaniem ulic Fieldorfa i Jeziorańskiego oraz z głowicą południową w sąsiedztwie skrzyżowania ulic Fieldorfa i Jerzego Bukowskiego / gen Leopolda Okulickiego.
Na północ od ulicy Jana Nowaka-Jeziorańskiego dominują funkcje usługowe, w tym obiekty usług kultury i szkolnictwa, na południe – zabudowa wielorodzinna.
Stację projektuje się jako obiekt o trzech kondygnacjach podziemnych oraz jedno kondygnacyjnych obiektach nadziemnych.
Stacja Gocław: zlokalizowana jest w dzielnicy Praga Południe wzdłuż ulicy gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila”, w przybliżeniu na osi północ-południe osiedla Gocław, w bezpośrednim sąsiedztwie poprzecznej ulicy gen Tadeusza Bora-Komorowskiego (głowica północna stacji) i dalej w stronę Wisły, z połączonymi ze stacją torami odstawczymi kończącymi się na południe od skrzyżowania ulicy Fieldorfa z ulicami Janusza Meissnera / Jugosłowiańską.
Lokalizacja stacji za skrzyżowaniem ulic Fieldorfa i Bora-Komorowskiego (a nie pod) wynika z obecności kolektora kanalizacyjnego w ulicy Bora-Komorowskiego.
W terenie sąsiadującym ze stacją dominuje intensywna zabudowa wielorodzinna z towarzyszącymi jej usługami.
Stację projektuje się jako obiekt o trzech kondygnacjach podziemnych oraz jedno kondygnacyjnych obiektach nadziemnych.
Uwzględniając położenie stacji w terenie oraz kierunki ruchu pasażerskiego zaprojektowano 6 wejść do stacji, z czego 2 opcjonalne.
Źródło: https://um.warszawa.pl/-/artykul-43
Data utworzenia: 12 maja 2022
Z okazji 40-lecia ZPAMiG otwarto pokaźną wystawę sztuki.
Nominacje już wybrane, pora głosować na zwycięzców! Do 21 stycznia otwarte jest głosowanie Plebiscytu na Najlepszych Sportowców Warszawy.
Mieszkańcy Pragi-Północ sprzeciwiają się zamiarom Ratusza, który chce zlikwidować znajdującą się przy ulicy Jagiellońskiej aptekę.
Chcesz otrzymywać od nas najnowsze wiadomości bezpośrednio na Twoją skrzynke mailową?