Info o gazecie

Reklama i ogłoszenia

Kontakt

Twórz z nami

Warszawska Karta Miejska

Zawieś bilet, jeżeli nie jeździsz. Jeżeli nie korzystasz z transportu miejskiego możesz zawiesić bilet długookresowy. Można to zrobić przez internet. 



Redakcja
546 wyświetleń
20 października 2020
Warszawska Karta Miejska

Zawieś bilet, jeżeli nie jeździsz. Jeżeli nie korzystasz z transportu miejskiego możesz zawiesić bilet długookresowy. Można to zrobić przez internet. 

W czasie zagrożenia epidemicznego można zawiesić bilet długookresowy (30 lub 90 dniowy , bilety warszawiaka, metropolitalne, roczne dla rodzin z trojgiem dzieci oraz bilety seniora) pod adresem https://zawieswkm.wtp.waw.pl  – wystarczy do tego podanie numeru posiadanej karty. Wydane pieniądze nie „przepadną” – niewykorzystany czas ważności biletu można przekodować na inny termin.

 

Można zawiesić trzy razy

Nowe zarządzenie Prezydenta m.st. Warszawy wprowadza ważną zmianę. Do tej pory pasażerowie mogli taką operację wykonać tylko raz. Od 9 października można zawiesić ważność biletu trzy razy w ciągu roku kalendarzowego, ale pod pewnymi warunkami. Jeśli ktoś skorzystał już wcześniej z tej możliwości, np. w kwietniu, to przed 31 grudnia 2020 roku może to zrobić jeszcze dwukrotnie. Od nowego roku liczba możliwych do wykorzystania zawieszeń będzie naliczana od nowa. Ponadto, biletu nie można zawiesić na mniej niż pięć kolejnych dni, więc termin zakończenia ważności biletu musi być dłuższy niż pięć dni. Termin zawieszenia biegnie od dnia zgłoszenia tego przez pasażera do dnia poprzedzającego dzień odwieszenia.

 

Odwieszanie też jest proste

Bilet można odwiesić na dwa sposoby: kupując i aktywując kolejny bilet albo zgłaszając odwieszenie ważności biletu za pośrednictwem strony https://zawieswkm.wtp.waw.pl/odwies lub osobiście w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażera ZTM. Należy jednak pamiętać, że odwieszenie ważności biletu za pośrednictwem platformy internetowej nie powoduje automatycznego przekodowania zawieszonej liczby dni na inny termin na spersonalizowanej Warszawskiej Karcie Miejskiej (lub innym nośniku zaakceptowanym przez ZTM). Taka operacja możliwa jest wyłącznie w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażera ZTM. Nie trzeba jednak przychodzić do POP od razu – można to zrobić w wybranym przez siebie momencie.

Przez cały czas pasażer może zwrócić kupiony bilet i otrzymać zwrot pieniędzy za niewykorzystany okres ważności według zasad określonych w Taryfie Przewozowej.

Data utworzenia: 20 października 2020

zobacz również

Czytaj więcej

Ratusz likwiduje praską aptekę, mieszkańcy protestują
16 grudnia 2023

Ratusz likwiduje praską aptekę, mieszkańcy protestują

Mikołaj Żechowski
470 wyświetleń

Mieszkańcy Pragi-Północ sprzeciwiają się zamiarom Ratusza, który chce zlikwidować znajdującą się przy ulicy Jagiellońskiej aptekę.

Wawer inwestuje w energię słoneczną
8 listopada 2023

Wawer inwestuje w energię słoneczną

Redakcja
425 wyświetleń

Wawer coraz bardziej ekologiczny! Od lat zarząd dzielnicy inwestuje w zieloną energię, instalując w panele fotowoltaiczne na dachach budynków urzędowych i oświaty.

Ruszyły zgłoszenia na Najlepszych Sportowców Warszawy
20 października 2023

Ruszyły zgłoszenia na Najlepszych Sportowców Warszawy

Redakcja
654 wyświetleń

Do 15 listopada przyjmowane są zgłoszenia do XXIV Plebiscytu na Najlepszych Sportowców Warszawy 2023 roku.

Newsletter

Chcesz otrzymywać od nas najnowsze wiadomości bezpośrednio na Twoją skrzynke mailową?

© 2011 - 2024 Wiadomości Sąsiedzkie. All rights reserved.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

więcej Zgoda