Info o gazecie

Reklama i ogłoszenia

Kontakt

Twórz z nami

Satysfakcja klienta przepisem na sukces – dlaczego tak ważne jest jej badanie?

Usatysfakcjonowani klienci to marzenie każdej firmy. Satysfakcja klienta pozwala bowiem na pozyskanie nowych klientów, a przy tym utrzymanie dobrych relacji ze stałymi konsumentami. Strategia marki powinna opierać się przede wszystkim na kliencie i jego indywidualnych potrzebach, a także wymaganiach. Nie da się zadowolić wszystkich, jednak opracowując strategię ukierunkowaną na grupę docelową, możesz spełnić wymogi większości. Klient zawsze stanowi punkt badań marketingowych w każdej firmie, zaś jego zdanie jest na wagę złota. Przed przystąpieniem do badań satysfakcji, warto jest poznać kilka mitów krążących na jej temat.
Redakcja
1929 wyświetleń
Satysfakcja klienta przepisem na sukces – dlaczego tak ważne jest jej badanie?
Usatysfakcjonowani klienci to marzenie każdej firmy. Satysfakcja klienta pozwala bowiem na pozyskanie nowych klientów, a przy tym utrzymanie dobrych relacji ze stałymi konsumentami. Strategia marki powinna opierać się przede wszystkim na kliencie i jego indywidualnych potrzebach, a także wymaganiach. Nie da się zadowolić wszystkich, jednak opracowując strategię ukierunkowaną na grupę docelową, możesz spełnić wymogi większości. Klient zawsze stanowi punkt badań marketingowych w każdej firmie, zaś jego zdanie jest na wagę złota. Przed przystąpieniem do badań satysfakcji, warto jest poznać kilka mitów krążących na jej temat.
 

Czynniki wpływające na satysfakcję klienta i mity krążące na jej temat

 

Na zadowolenie i utrzymanie klienta ma wpływ wiele czynników związanych zarówno z nim samym, jakością obsługi, a także oferowanego przez firmę produktu. Wśród najważniejszych aspektów wymienia się między innymi:

  • zainteresowanie okazane klientowi

  • profesjonalizm oraz uprzejmość

  • brak lekceważenia potrzeb klientka

  • cena i jakość produktu/usługi

  • uczciwość oraz lojalność wobec kupującego

  • szybka reakcja i duża chęć pomocy w wyborze odpowiedniego produktu

Współczesne badania jasno wskazują na to, że głównym powodem utraty klientów jest ich nieodpowiednia obsługa i brak zrozumienia podstawowych potrzeb wymienionych powyżej. Zdanie podziela ponad 70% badanych, co stanowi niezbity dowód na to, że pierwsze wrażenie ma istotne znaczenie dla dalszego potoczenia się relacji klienta z firmą. Warto też zwrócić uwagę na mity związane z satysfakcją, by przed przystąpieniem do procesu jakim jest badanie satysfakcji klienta dokładnie poznać swoje możliwości. Oto one:

  • satysfakcja klienta jest obiektywna – jest to jedna z typowych bujd, bowiem na satysfakcję ma wpływ zbyt wiele czynników, które często ulegają zmianie; nie należy więc traktować jej jako czegoś stałego;

  • zadowolenie i satysfakcja klienta potrafią zostać dokładnie zmierzone – oba stany dotyczą zagadnień psychologicznych, z tego względu nie można ich łatwo zmierzyć i określić; badania dają jednak określony rozrzut wyników;

  • zwiększenie satysfakcji klienta przebiega szybko i bezproblemowo – działania związane z podnoszeniem i dbaniem o satysfakcję klienta są procesami wymagającymi sporej ilości czasu i cierpliwości;

  • tożsamość klienta jest sprawą oczywistą – nie da się tego przypisać do każdej firmy; dotyczy to głównie przedsiębiorstw, które zajmują się sprzedażą produktów na rynek krajowy lub międzynarodowy.

 

Metody pomiaru w badaniach dotyczących satysfakcji klienta

 

Głównym celem badań satysfakcji jest zrozumienie myślenia konsumenta i tego, jak postrzega on daną firmę i jej ofertę. Badania dzielą się na ilościowe oraz jakościowe. Pierwsze dostarczają danych liczbowych obrazujących stopień zadowolenia i poziom satysfakcji. Obejmują one szereg narzędzi, jakimi są ankiety, kwestionariusze, wywiady telefoniczne CATI lub kwestionariusz ankiety CAWI. Natomiast jakościowe badania satysfakcji klienta to zbiór metod, dzięki którym można lepiej poznać, co należy poprawić w swoim biznesie. Ośrodek badawczy Norstat oferuje między innymi metodę tajemniczego klienta, sterowaną rozmowę z konsumentem, a także analizę skarg, zażaleń i utraty konsumentów. Budowanie korzystnej dla obu stron relacji na linii firma-klient to długotrwały proces, którego efekty mogą pomóc firmie zyskać rozpoznawalność i zwiększyć swoje zyski nawet o kilkadziesiąt procent. Dowiedz się, jak twoją firmę widzą konsumenci i już dziś rozpocznij prace nad polepszeniem swojego wizerunku!

zobacz również

Czytaj więcej

Rusza inicjatywa
Warto poczytać
8 czerwca 2025

Rusza inicjatywa "Miejsca w Wesołej", oddolny projekt z ciekawymi miejscami w dzielnicy

Redakcja
787 wyświetleń

Portal po fachu Wesoła.pl od ponad roku przygotowywał interaktywną mapę dzielnicy, której celem jest dokumentowanie i upowszechnianie wiedzy o lokalnych przestrzeniach publicznych, przyrodniczych, historycznych i społecznych. W maju 2025 roku uruchomiono pilotaż projektu w formie szlaku społecznych pomników przyrody, obejmującego osiem wybranych drzew w Starej Miłośnie.

Brygada Porządkowa podejmuje wyzwanie ochrony wody – przedostatni etap projektu
Edukacja
9 maja 2025

Brygada Porządkowa podejmuje wyzwanie ochrony wody – przedostatni etap projektu

Redakcja
3179 wyświetleń

Młodzież z projektu Brygada Porządkowa, realizowanego przez Fundację Zwalcz Nudę, wkroczyła w przedostatni etap swojej ekologicznej misji. Tym razem uczestnicy skupiają się na ochronie jednego z najcenniejszych zasobów naszej planety – wody. Po wielu miesiącach intensywnych działań, warsztatów i ekośledztw, młodzi aktywiści przygotowują się do uroczystego finału, który odbędzie się 23 czerwca w Warszawie. 

Noc Muzeów 2025 - lokalne atrakcje (Praga, Wawer, Otwock, Sulejówek)
Kultura
5 maja 2025

Noc Muzeów 2025 - lokalne atrakcje (Praga, Wawer, Otwock, Sulejówek)

Redakcja
3915 wyświetleń

Noc Muzeów nadciąga wielkimi krokami. W tym roku niestety ominie ona Rembertów i Wesołą, ale w tym tekście udowodnimy, że nie trzeba jechać do tłocznego centrum, aby doświadczyć tegorocznej edycji niezwykłej nocy pełnej kultury i edukacji.

Newsletter

Chcesz otrzymywać od nas najnowsze wiadomości bezpośrednio na Twoją skrzynke mailową?

© 2011 - 2025 Wiadomości Sąsiedzkie. All rights reserved.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

więcej Zgoda