Czynniki wpływające na satysfakcję klienta i mity krążące na jej temat
Na zadowolenie i utrzymanie klienta ma wpływ wiele czynników związanych zarówno z nim samym, jakością obsługi, a także oferowanego przez firmę produktu. Wśród najważniejszych aspektów wymienia się między innymi:
zainteresowanie okazane klientowi
profesjonalizm oraz uprzejmość
brak lekceważenia potrzeb klientka
cena i jakość produktu/usługi
uczciwość oraz lojalność wobec kupującego
szybka reakcja i duża chęć pomocy w wyborze odpowiedniego produktu
Współczesne badania jasno wskazują na to, że głównym powodem utraty klientów jest ich nieodpowiednia obsługa i brak zrozumienia podstawowych potrzeb wymienionych powyżej. Zdanie podziela ponad 70% badanych, co stanowi niezbity dowód na to, że pierwsze wrażenie ma istotne znaczenie dla dalszego potoczenia się relacji klienta z firmą. Warto też zwrócić uwagę na mity związane z satysfakcją, by przed przystąpieniem do procesu jakim jest badanie satysfakcji klienta dokładnie poznać swoje możliwości. Oto one:
satysfakcja klienta jest obiektywna – jest to jedna z typowych bujd, bowiem na satysfakcję ma wpływ zbyt wiele czynników, które często ulegają zmianie; nie należy więc traktować jej jako czegoś stałego;
zadowolenie i satysfakcja klienta potrafią zostać dokładnie zmierzone – oba stany dotyczą zagadnień psychologicznych, z tego względu nie można ich łatwo zmierzyć i określić; badania dają jednak określony rozrzut wyników;
zwiększenie satysfakcji klienta przebiega szybko i bezproblemowo – działania związane z podnoszeniem i dbaniem o satysfakcję klienta są procesami wymagającymi sporej ilości czasu i cierpliwości;
tożsamość klienta jest sprawą oczywistą – nie da się tego przypisać do każdej firmy; dotyczy to głównie przedsiębiorstw, które zajmują się sprzedażą produktów na rynek krajowy lub międzynarodowy.
Metody pomiaru w badaniach dotyczących satysfakcji klienta
Głównym celem badań satysfakcji jest zrozumienie myślenia konsumenta i tego, jak postrzega on daną firmę i jej ofertę. Badania dzielą się na ilościowe oraz jakościowe. Pierwsze dostarczają danych liczbowych obrazujących stopień zadowolenia i poziom satysfakcji. Obejmują one szereg narzędzi, jakimi są ankiety, kwestionariusze, wywiady telefoniczne CATI lub kwestionariusz ankiety CAWI. Natomiast jakościowe badania satysfakcji klienta to zbiór metod, dzięki którym można lepiej poznać, co należy poprawić w swoim biznesie. Ośrodek badawczy Norstat oferuje między innymi metodę tajemniczego klienta, sterowaną rozmowę z konsumentem, a także analizę skarg, zażaleń i utraty konsumentów. Budowanie korzystnej dla obu stron relacji na linii firma-klient to długotrwały proces, którego efekty mogą pomóc firmie zyskać rozpoznawalność i zwiększyć swoje zyski nawet o kilkadziesiąt procent. Dowiedz się, jak twoją firmę widzą konsumenci i już dziś rozpocznij prace nad polepszeniem swojego wizerunku!
Aż o 11% wzrósł w 2023 roku ruch rowerowy w Warszawie. Mało? To może inaczej. Dobowy ruch rowerowy w stolicy oszacowano na ponad 210 tys. - i to tylko na bazie 53 punktów pomiarowych rozsianych po mieście, które nie pokrywają przecież całej jego powierzchni. Wychodzi na to, że ten trend będzie się tylko rozwijał.
Już trzeci raz odbył się Wawerski Dzień Osób z Niepełnosprawnościami na terenie WCK w Międzylesiu. Święto ustanowione przez ONZ tym razem obchodziliśmy 23 listopada. Współorganizatorami wydarzenia byli: Stowarzyszenie „Chata z pomysłami”, Fundacja L’Arche Warszawa, Ośrodek Pomocy Społecznej w Wawrze, Urząd Dzielnicy Wawer i Wawerskie Centrum Kultury.
Przejście przez Przyczółek Grochowski stanie się wygodniejsze i bardziej przyjazne dla osób z niepełnosprawnościami. Na początku tego tygodnia, w poniedziałek 4 listopada, oficjalnie zakończył się przetarg na budowę pochylni dla pieszych i rowerzystów, która połączy ul. Ostrobramską z ul. Kinową. Jest to kolejny etap w planie polepszania dostępności ciągu praskiej arterii i Trasy Łazienkowskiej.
Chcesz otrzymywać od nas najnowsze wiadomości bezpośrednio na Twoją skrzynke mailową?