„Mieszkańcy prehistorycznego lasu” – w projekcie o takiej nazwie uczestniczyli uczniowie klas 1-3 Społecznej Szkoły Podstawowej nr 12 im. Emanuela Bułhaka w ciągu ostatnich tygodni października. W celu poznania historii dinozaurów odbyli cykl różnorodnych zajęć, podczas których mieli okazję dowiedzieć się wielu informacji na ich temat. Uczniowie klas pierwszych i drugich wysłuchali i obejrzeli przygotowane przez koleżanki i kolegów z klas trzecich prezentacje multimedialne.
Każda prezentacja kończyła się quizem, jako podsumowaniem i sprawdzeniem zdobytej wiedzy – wszyscy chętnie brali udział w tych quizach. Uczniowie mogli również obejrzeć zgromadzone fotografie, książki przyrodnicze, a także modele największych żyjących na Ziemi gadów. Kolejnym etapem projektu była gra terenowa, która przysporzyła wielu emocji. Uczniowie podzieleni na zróżnicowane wiekowo grupy odnajdywali ukryte na terenie szkoły kody QR, skanowali je i odpowiadali na odszyfrowane pytania, które wymagały od nich posługiwania się wiedzą zdobytą w ostatnich dniach. Z tym zadaniem poradzili sobie równie wspaniale, wykazując się doskonałą pamięcią, zwinnością oraz dobrą organizacją czasu pracy. Podczas trwania projektu na lekcjach techniki powstały makiety prehistorycznego lasu i jego mieszkańców, które wyeksponowano w holu szkoły. Na zakończenie wszyscy wzięli udział w warsztatach zorganizowanych w Muzeum Ewolucji, gdzie przyjrzeli się też bliżej szkieletom dinozaurów oraz dowiedzieli się więcej o skamieniałościach i pracy paleontologa. To był ciekawy projekt – realizowany na wielu płaszczyznach i dostarczający wielu emocji.
Anna Zduniak
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej