Info o gazecie

Kontakt

Twórz z nami

Biblioteki już otwarte!

Zamknięte granice państw, centra handlowe, restauracje, puby, kawiarnie, muzea, teatry i kina. Zdalne firmy, e-szkoła, sztuka w sieci, uziemione samoloty i opustoszałe ulice milionowych miast – pandemia z dnia na dzień zmieniła nasze życie. Wywróciła je do góry nogami. Biblioteka w Wesołej, podobnie jak i inne instytucje kultury, została zamknięta 12 marca.
625 wyświetleń
27 maja 2020
Zamknięte granice państw, centra handlowe, restauracje, puby, kawiarnie, muzea, teatry i kina. Zdalne firmy, e-szkoła, sztuka w sieci, uziemione samoloty i opustoszałe ulice milionowych miast – pandemia z dnia na dzień zmieniła nasze życie. Wywróciła je do góry nogami. Biblioteka w Wesołej, podobnie jak i inne instytucje kultury, została zamknięta 12 marca.

Terminy zwrotów książek były automatycznie przedłużane, nie były naliczane opłaty za przetrzymanie książek w tym okresie.

Mimo zamkniętych drzwi pracowaliśmy i byliśmy dla czytelników w pełnej gotowości. Przeszliśmy na zdalny tryb pracy i wszelkich informacji można było zasięgnąć drogą telefoniczną, mailową oraz za pośrednictwem mediów społecznościowych. Przez cały czas zamknięcia nie wypożyczaliśmy książek na zewnątrz, jednak stale podpowiadaliśmy czytelnikom, gdzie można korzystać legalnie i w miarę możliwości bezpłatnie z e-booków czy audiobooków w internecie i jak pobierać je na swoje urządzenia. Promowaliśmy poprzez recenzje i plakaty w sieci własne zbiory e-booków.

Zbiory biblioteczne w czasie zamknięcia przeszły gruntowne porządki. W dwóch wesołowskich placówkach: Bibliotece Głównej i Woli Grzybowskiej zrobiliśmy skontrum, czyli inwentaryzację książek i filmów.

Powrócił nasz Wieczór Bajek dla najmłodszych czytelników, spotkania odbywają się
za pośrednictwem Internetu. Niestety, z racji ochrony praw autorskich, nie możemy większości nagrań upublicznić. Dyskusyjny Klub Książki także radzi sobie znakomicie w sieci. Mamy również grupę Komiksowo na FB dla młodzieży rysującej komiksy z panią Bereniką Kołomycką.

Czytaliśmy książki i pisaliśmy recenzje, polecając e-książki dostępne w naszej ofercie i na platformie LEGIMI, które można było wypożyczyć, nie wychodząc z domu. Śledziliśmy na bieżąco rynek książki, realizowane były zakupy nowości i opracowywaliśmy zdalnie zbiory.

Podczas zamknięcia placówek nadrabialiśmy rzeczy, na które z racji wielu codziennych obowiązków zazwyczaj nie było czasu: porządkowanie dokumentacji ubytków, uzupełnianie wydarzeń w kronikach dwóch bibliotek (z ostatnich dwóch lat!), pisanie scenariuszy zajęć i oczywiście czytanie książek. W ramach doskonalenia zawodowego bibliotekarze biorą również udział w szkoleniach online.

Na stronie i FB Biblioteki na bieżąco aktualizujemy informacje, udostępniamy ciekawe inicjatywy z zakresu literatury, kultury i edukacji, z których można korzystać bez konieczności wychodzenia z domu - m.in. o spotkaniach autorskich prowadzonych przez pisarzy w sieci.

Aktualnie jesteśmy w drugim etapie zdejmowania obostrzeń przez państwo polskie. Po dwóch miesiącach, co znamienne - w Tygodniu Bibliotek, 11 maja otwarto biblioteki publiczne w Warszawie jako jedne z pierwszych instytucji kultury. W Wesołej czynne są 3 placówki: Biblioteka Główna, filie w Starej Miłosnej i Zielonej. Sobotnie dyżury w Filii nr 1 są zawieszone do odwołania. Biblioteka w Woli Grzybowskiej zostanie otwarta w późniejszym terminie wraz z Ośrodkiem Kultury. Zbiory z tej placówki (książki i filmy) można zwracać w pozostałych placówkach na terenie Wesołej.

Przed wizytą w bibliotece prosimy zapoznać się z obowiązującymi zasadami korzystania z biblioteki. Wszystkie informacje dostępne są na www.bibliotekawesola.pl.

KONKURS NA RECENZJĘ KSIĄŻKI 2020

Zapraszamy do udziału w kolejnej edycji konkursu „Wszystkie książki mówią” 2020. Przedłużyliśmy termin składania recenzji do 1 czerwca 2020 r. Konkurs nie ma ograniczeń wiekowych, mogą w nim brać udział dzieci, młodzież i dorośli. Prace przyjmujemy na adres: konkurs.wesola@bibliotekawesola.pl. Zachęcamy do twórczego spędzenia czasu.

Biblioteka w Wesołej

Data utworzenia: 27 maja 2020

zobacz również

Czytaj więcej

Pora na głosowanie na Najlepszych Sportowców Warszawy
8 stycznia 2024

Mikołaj Żechowski
398 wyświetleń

Nominacje już wybrane, pora głosować na zwycięzców! Do 21 stycznia otwarte jest głosowanie Plebiscytu na Najlepszych Sportowców Warszawy.

Wawer inwestuje w energię słoneczną
8 listopada 2023

425 wyświetleń

Wawer coraz bardziej ekologiczny! Od lat zarząd dzielnicy inwestuje w zieloną energię, instalując w panele fotowoltaiczne na dachach budynków urzędowych i oświaty.

Ruszyły zgłoszenia na Najlepszych Sportowców Warszawy
20 października 2023

654 wyświetleń

Do 15 listopada przyjmowane są zgłoszenia do XXIV Plebiscytu na Najlepszych Sportowców Warszawy 2023 roku.

Newsletter

Chcesz otrzymywać od nas najnowsze wiadomości bezpośrednio na Twoją skrzynke mailową?

© 2011 - 2024 Wiadomości Sąsiedzkie. All rights reserved.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.